Affärsdriven Credit Controller till Elektroskandia!

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av en arbetsplats som värdesätter olikheter och lägger ett stort fokus på utveckling? Är du redo att ta dig an en central roll i en dynamisk och viktig position? Nu har du chansen! Elektroskandia i Sollentuna söker nu en affärsdriven Credit Controller till deras team där du kommer spela en avgörande roll i deras framgång genom att hantera ett brett spektrum av kreditrelaterade uppgifter. Sök idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Som Credit Controller kommer du ha en bred tjänst med varierande kvalificerade och även administrativa arbetsuppgifter så som att göra kreditanalyser, hantera inkassoärenden och påminnelser, utredning av olika slag och kundadministration. Du kommer vara ett bollplank internt för dina kollegor och andra team, framförallt försäljningsorganisationen, och stötta i olika kredit- och riskfrågor. I rollen kommer det även finnas utrymme att arbeta med att effektivisera processer och rutiner.

Du välkomnas till ett ljust och trevligt kontor med öppet kontorslandskap. Kontoret är beläget i Rotebro, Sollentuna med nära kommunikationer. Med pendeltåg från centralen till kontoret tar det bara 24 minuter. Teamet du kommer tillhöra har varierad bakgrund och erfarenhet och stämningen präglas av en värme, dialog och humor.

Länk till förmåner och medarbetarberättelser:
För Elektroskandia är det välldigt viktigt att du ska trivas på arbetet, därför erbjuder de en rad olika förmåner som friskvård, förmånscyklar, rabbatter inom träning samt på vårt produktutbud och mycket mera! För att lära dig mer om deras förmåner och få en inblick i deras team, besök förmåner och berättelser: https://info.elektroskandia.se/jobba-hos-oss/

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kreditanalyser av nya och befintliga kunder.
* Säkerhetshantering.
* Obeståndshantering.
* Inkasso och påminnelser.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en yrkeshögskoleexamen eller universitetsutbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Har erfarenhet av kredithandläggning.
- Har goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt Excel.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används dagligen i arbetet.

Elektroskandia lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i denna roll bör du vara en noggrann och strukturerad person som kan hantera flera uppgifter samtidigt och snabbt anpassa dig till nya situationer. Du bör kunna prioritera och organisera ditt arbete effektivt, särskilt under perioder av högt tempo. Att arbeta i team och ha goda samarbetsförmågor är essentiellt, då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt.

Observera: Inför anställning hos Elektroskandia genomförs en bakgrundskontroll.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Elektroskandia är Sveriges ledande el-teknikgrossist och har idag mer än hundra års erfarenhet att luta sig emot. Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. I koncernen ingår idag mer än 167 företag i 44 länder, spridda över fem kontinenter. I deras position mellan tillverkare och slutkund, vill de vara mycket mer än en passiv länk i en kedja. De strävar efter att med sina system och erfarenhet, bidra till ökad effektivitet och lönsamhet i kundernas inköps- och säljorganisation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2024
  • Ansök senast: 21 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 november 2024

12 november 2024

1 november 2024

Kredit och Krav handläggare

Kredit och Krav handläggare

31 oktober 2024