Affärsdriven Ekonomichef till Hallsta Pappersbruk

Affärsdriven Ekonomichef till Hallsta Pappersbruk

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med businesscontrolling i en framtidsbransch? Kanske pendlar du idag från Norrtälje och söker en ny utmaning i ditt närområde. Ta då chansen och söka till en utvecklande tjänst som Ekonomichef på Hallsta pappersbruk. Med en spännande resa framåt får du vara med och driva utvecklingen av verksamheten mot nya mål.

Din nya arbetsplats

Hallsta är ett av Europas ledande bruk inom nischen färskfiberbaserat specialpapper. Vi driver utvecklingen mot framtidens pappersprodukter med stort fokus på hållbarhet. Våra produkter är klimatneutrala och vårt bruk är idag helt självförsörjande på ånga utan biopannor. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor. Viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig. Hos oss hittar du närmare 400 medarbetare. Vi finns längs den vackra Roslagskusten, 4 mil norr om Norrtälje och 6 mil öster om Uppsala.
Nu ges du möjlighet att som ansvarig för controllerfunktionen arbeta med värdeskapande ekonomifrågor på pappersbruket i Hallstavik. Dessutom kommer du att vara med och bidra till affärsområdets övergripande ekonomiarbete. I rollen kommer du att arbeta med strategiska, taktiska och operativa frågor.

Din Framtida utmaning

Som Ekonomichef ansvarar du för finansiell planering, rapportering, analys och verksamhetsstöd, samt intern kontroll. Du har personalansvar för två controllers och ditt uppdrag blir att driva och utveckla gruppens arbete för att skapa de bästa förutsättningarna för Hallsta och affärsområdet.
I rollen arbetar du verksamhetsnära och förväntas själv bidra mycket operativt där du också har ett nära samarbete med finanschefen inom affärsområdet, samt andra ekonomifunktioner inom Holmen. Holmens redovisnings- och reskontraprocesser är centraliserade till Holmen Finance Center i Norrköping med vilka ekonomifunktionen på Hallsta har frekvent samarbete med.
Som en viktig del av Hallsta pappersbruks ledningsgrupp förväntas du bidra proaktivt och taktiskt i frågor som driver verksamheten framåt utifrån ett ekonomiskt helhetsperspektiv. Du rapporterar direkt till platschefen.

För att lyckas i rollen

Vi söker dig som vill vara med och påverka och driva utveckling, samt har förmågan att få med dig andra på vägen. I ditt arbete har du en tydlig affärsmässighet och fokus på helheten. Det är viktigt att du har en god analytisk förmåga och kan förmedla information på ett rakt och effektivt sätt. Du har lätt för att samarbeta och skapa relationer till andra på ett förtroendeingivande sätt.
Du arbetar målinriktat och agerar i enlighet med Holmens värderingar mod, engagemang och ansvar. Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha:
· Akademisk utbildning inom ekonomi/ekonomistyrning/industriell ekonomi. · Minst 3 års erfarenhet av ekonomistyrning/controlling. · Erfarenhet av att ur ett ekonomiskt helhetsperspektiv driva affärsutveckling, lönsamhet
och affärsmodeller. · Goda kunskaper i Officepaketet. · God ekonomikompetens och bred kunskap inom företagsekonomi. · God kunskap i svenska i tal och skrift.
Har du även tidigare ledarskapserfarenhet för en ekonomifunktion, med eller utan personalansvar ser vi det som meriterande.
Placering för tjänsten är behovsstyrd men du erbjuds en hybrid arbetsplats.

Vi erbjuder dig

Hos oss får du det bästa av två världar. På Hallsta pappersbruk så arbetar du i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete där du får möjligheten att ta ett stort eget ansvar.

Ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Hoppas att vi möts i processen! Karolin Loström, 0721-479236, karolin.lostrom@unikresurs.se Daniel Edqvist, 0721–426923, daniel.edqvist@unikresurs.se

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång.Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024