Affärsdriven Financial Controller

Affärsdriven Financial Controller

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.

Vi söker nu en financial controller som vill bidra till Särnmarks fortsatta utveckling. Hos oss får du möjlighet att arbeta med ett brett och varierande uppdrag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;
Som financial controller medverkar du i arbetet för Särnmarks mål om en ekonomisk hållbarhet över tid och att säkerställa att vi vid var tid visar ett rättvisande ekonomiskt resultat och ekonomisk ställning.

Du arbetar tex med;


• Analys och kvalitetssäkring av resultatet månadsvis
• Framtagande av månadsrapporter och nyckeltal
• Budget och prognosarbete
• Årsbokslut, koncernredovisning och årsredovisning
• Arbeta konsultativt och stödjande
• Vid behov avlasta övriga kollegor på ekonomiavdelningen 

Du kommer att arbeta nära dina kollegor inom ekonomifunktionen. Vi är en arbetsgrupp med högt till tak och en öppen och nära dialog. I ditt uppdrag arbetar du även nära organisationens chefer.

Vad erbjuder vi dig?
Särnmark präglas av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevlig atmosfär. Du får arbeta i ett värdegrundsbaserat företag med starkt samhällsengagemang.

Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi med gedigen erfarenhet av redovisning, rapportering och årsbokslut enligt K3-regelverket. Stort plus om du arbetat med JET Reports och Microsoft Dynamics NAV.

Vi letar efter en strukturerad person med analytisk förmåga som kan lyfta blicken och tänka framåtriktat. Du har en drivkraft i att förbättra, förenkla och effektivisera. Samtidigt kan du dyka ner i detaljer där det behövs. Du är prestigelös, har hög integritet samt en bra kommunikativ förmåga.

För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i din kompetens och i din person. Du är ansvarstagande och tillför energi.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Kontoret är en hybrid arbetsplats med möjlighet till att förlägga arbetet delvis hemifrån. Som anställd har du möjlighet till viss flextid samt friskvårdsbidrag. Tjänsten omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning. Lönesättning sker enligt överenskommelse.

Ansökan

Låter detta intressant är du varmt välkommen med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail och att urvalet görs löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta CFO Karolina Nielsen på karolina.nielsen@sarnmark.se

Vi undanber oss vänligen och bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2023
  • Ansök senast: 17 oktober 2023

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb