Affärsdriven Inköpare

Affärsdriven Inköpare

Arbetsbeskrivning

Som Inköpare arbetar du tillsammans med Affärsområdeschef och Produktchef med att driva och utveckla affären och sortimenten inom något av våra affärsområden Verktyg & Maskiner, Trädgård, Hem & Hushåll, Bil & Garage, Bygg & Färg, El & Belysning, Arbetskläder samt Fritid. Vi söker en Inköpare för Fritid och en för Hem & Hushåll.
Det här gör man som Inköpare
Som Inköpare arbetar du med utvalda sortimentskategorier inom något av våra affärsområden. Arbetet sker i nära samarbete med ansvarig Produktchef, våra sourcing-kontor och andra avdelningar för att uppnå våra försäljnings- och lönsamhetsmål.
I rollen ingår att planera, leda och koordinera produktutveckling och sortimentsunderhåll utifrån produktområdets behov och planer. Du skall också hantera löpande administration inom produktutvecklingsprocessen, säkerställa en effektiv lansering och utfasning av produkt och sortiment. Dessutom är du väl uppdaterad kring omvärlden, nya trender, våra marknader och konkurrenter. Utöver detta arbetar du med uppföljning, leverantörsförhandling, prognoser, leverantörsutveckling och leverantörsuppföljning. I tjänsten kan det vid behov förekomma en del resor för leverantörsmöten och mässor.
Som Inköpare rapporterar du till Affärsområdeschefen för berörda kategorier.  

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter  
Du har erfarenhet inom försäljning eller inköp samt har arbetat med förhandling och leverantörer sedan tidigare. Erfarenhet från DIY och retail är meriterande. Du behärskar engelska mycket väl i både tal och skrift. Hög datormognad med utökade kunskaper i Excel är ett måste, då du dagligen kommer arbeta med affärs- och uppföljningssystem.  

Det här är du som person  
Som Inköpare är du affärsdriven, målinriktad, flexibel och engagerad.
Du har alltid kunden i fokus och har förmåga att agera både strategiskt och operativt.
Som person är du samarbetsvillig, strukturerad och metodisk då uppföljning är en viktig del i det dagliga arbetet.
Du är nyfiken, lösningsorienterad och ansvarstagande och utför ditt arbete effektivt med god kvalitet.
Du har förmågan att fatta beslut och prioritera i en miljö där många arbetsuppgifter infaller samtidigt.  
Bra att veta  
Två av tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med 6 månaders provanställning och en är ett vikariat med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Vi ser gärna interna ansökningar.

Så här söker du
Om du känner att du passar för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande. Sista dag för att ansöka om tjänsten är 21 mars. Kontaktperson för tjänsterna är Christian Blank, Business Area Manager 0511-688 22 och Maria Sihvonen Grahn, Bussines Area Manager 073-081 55 47.
Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan" ovan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jula AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2021
  • Ansök senast: 21 mars 2021

Liknande jobb


Projektinköpare

Projektinköpare

27 november 2024

27 november 2024