OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BAETTR en global aktör
Vi stiger upp varje dag för att göra ren, förnybar vindenergi till den mest föredragna och lättillgängliga energikällan i världen. Att skapa en bättre värld för kommande generationer är inte bara lönsamt – det är berikande. Vi samarbetar med internationella OEM-företag inom vindkraftsindustrin när det gäller: design, gjutning, maskinbearbetning, ytbehandling och montering.
200 miljoner EUR i årlig omsättning
+1 100 anställda
+6 000 turbinkomponenter levereras årligen
Baettr Guldsmedshyttan AB är ett järngjuteri som producerar stort och mellanstort järngjutgods; vindkraftgods, maskingjutgods, kokiller och tillbehör till stålverksindustrin. Vi är idag 115 anställda. Gjuteriet i Guldsmedshyttan har en lång historia och hög kompetens inom gjutningsindustrin. Och ligger i framkant i Europa när det gäller stort gjutgods.
Beskrivning av tjänsten
Som affärsdriven kategori-inköpare befinner du dig i central position och arbetar med globala intressenter. Din primära arbetsplats är stationerad till Guldmedshyttan med kollegor både i Asien och Europa. I din roll ansvarar du för att på både kort- och lång sikt säkerställa kostnadseffektiv och hållbar försörjning av råmaterial, tjänster och maskiner. Den koncerngemensamma inköpsorganisationen är uppdelad på den europeiska- och asiatiska marknaden samt organiserad inom kategoriinköp, projektinköp och operativt inköp.
Som affärsdriven kategori-inköpare erbjuds du ett självständigt och utvecklande arbete i internationell miljö, där du innehar en aktiv roll när det gäller att bidra till utvecklingen av Baettrs inköpsverksamhet.
Med en strategisk placering på plats vid gjuteriet i Guldsmedshyttan möjliggörs ett verksamhetsnära inköpsarbete på ett effektivt sätt. Dina främsta arbetsuppgifter består av upphandling, upprättande av avtal och orderläggning för material och tjänster, samt tillhörande leverans- och leverantörsuppföljningar.
Personliga egenskaper
Funktionen är viktig för gjuteriets kontinuerliga drift och stora krav ställs på kommunikativ förmåga med såväl beställare som leverantörer. Du bör ha ett genuint intresse att upprätta och upprätthålla goda kontakter, samt en strategisk förmåga att se till helheten och tänka långsiktigt. För att trivas i rollen bör du även vara lyhörd och flexibel. Ett strukturerat arbetssätt är av stor vikt och förmåga att prioritera arbetsuppgifter kan vara avgörande för att lyckas. Rollen tillhör den europeiska marknaden och rapporterar direkt till chefen för europeiskt kategori-inköp.
Kvalifikationer
· Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi/teknik/logistik, alternativ eftergymnasial inköpsutbildning.
· 3 års arbetslivserfarenhet av liknande tjänst
· Förhandlingsvana och kunskaper inom avtalsrätt är meriterande
· Goda kunskaper inom Microsoft Office samt affärssystem Microsoft Dynamics eller motsvarande
· Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.