Affärsdriven Key Account Manager till Ricoh Falu

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Till vårt kontor i Falun söker vi nu en Key Account Manager. Du kommer att ansvara för kundbearbetning och försäljning gentemot ett antal kunder i Dalarna. I arbetet ingår bearbetning av såväl befintliga som nya kunder. I ansvarsområdet ingår försäljning och uppföljning samt att genomföra relationsbyggande aktiviteter. Du arbetar självständigt och ser till att du når dina mål inom samtliga angivna produktområden. För att lyckas är det viktigt att arbeta på ett proaktivt sätt med båda långa och korta säljcykler. Som Key Account Manager på Ricoh kommer du att fungera som ett stöd. Ricohs Key Account Managers fungerar som stöd och förebilder för andra säljare i organisationen varför det är viktigt med ett professionellt förhållningssätt och ett mycket gott omdöme.

Vem är du?
Vi söker dig som har förmågan att kombinera din talang med att uppnå resultat samtidigt som du har ett socialt förhållningssätt och är en god förebild. Du har erfarenhet av, och ett starkt intresse, för uppsökande försäljning. Vidare är du en skicklig förhandlare. För tjänsten krävs en stark drivkraft och tävlingsinstinkt i kombination med ett ödmjukt förhållningssätt gentemot våra kunders behov. Vi ser att du har ett antal års erfarenhet som Account Manager eller liknande och har mycket god kännedom om den lokala markanden. Kunskap om branschen är meriterande. Givetvis trivs du med ett utåtriktat och socialt arbete. Som Ricohs representant agerar du förebild för dina kollegor och uppträder alltid på ett professionellt sätt såväl internt som externt. Du har god kännedom om komplex försäljning, godkänd gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Körkort är ett krav.

Vårt erbjudande
Ricoh Sverige erbjuder ett positivt arbetsklimat där vi ständigt arbetar utifrån våra värderingar i The Ricoh Way. Vår kultur uppmuntrar till team work och innovation, hos oss är det medarbetarna som gör oss framgångsrika. På Ricoh får du möjlighet att arbeta i en öppen och positiv organisation som uppmuntrar dig till att utveckla dina kompetenser och ditt arbete. Som anställd på Ricoh Sverige får du tillgång till utbildningar via Ricoh Academy och du har möjlighet att utvecklas inom organisationen både nationellt och internationellt.

Ansökan
Din ansökan innehållande CV och personligt brev skickar du till rekrytering@ricoh.se skriv ?KAM Falun? i ämnesraden. Din ansökan vill vi ha senast 2014-03-20. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sales Manager Stefan Karlsson 023-77 41 65.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ricoh AB SOLNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 februari 2014

Besöksadress

Strömstadsvägen 15
Uddevalla

Postadress

None
SOLNA, 17129

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024