Affärsdriven konsultchef till oss på Randstad

Arbetsbeskrivning

Affärsdriven konsultchef till oss på Randstad
Är du social och trivs i samarbetet med kunder, konsulter och kollegor? Har du dessutom arbetat med personal, rekrytering och motiveras av såväl nöjda kunder som uppnådda mål? Som Konsultchef i vårt Account-team får du arbeta med våra närmsta och största samarbeten i Region Stockholm. Här arbetar du brett, från försäljning till rekrytering och personalfrågor. Du stimuleras av att vara med på vår tillväxtresa, med en gemensam nämnare: mänskliga möten. Med dig har du minst 5 års relevant erfarenhet där du också arbetat med tjänsteförsäljning. Låter det något för dig? Då är du välkommen med din ansökan, redan idag.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid, för start enligt överenskommelse och tillsvidare.

Arbetsbeskrivning:
Vi vet att ett arbete är så mycket mer än arbetsbeskrivningen. Det är trots allt här du spenderar en stor del av din tid. Vi vill därför passa på att ge en heads up för att din utveckling hos oss är lika viktig som våra kunders utveckling tack vare dig. Med vår storlek som världens näst största bemannings- och rekryteringsföretag kommer vi alltid att ha nästa steg för din karriär.

I dag är vi ett vinnarteam om fyra kollegor som sitter tillsammans i ett öppet kontorslandskap på Regeringsgatan 65, mitt i city. På vår avdelning arbetar vi mestadels med tjänster inom HR, inköp och marknad men också administration och kundtjänst. Våra best practise är inte bara ramverk för framgång utan också vad som tillåter nytänkande och idésprutor. Med andra ord – vi räknar med dig som en engagerad nyckelspelare!

Dina arbetsuppgifter:

Försäljning, att genom ett aktivt säljarbete utveckla både våra nära samarbetspartners och våra nya avtalskunder till partnerskap.

Rekrytering, från annonsering till tillsättning liksom personalansvar för konsulter du tillsatt.

Medarbetarsamtal, coachning och utveckling av dina konsulter. Du svarar också för att säkra nöjda kunder och konsulter.

Kvalifikationer:
Här behöver du:

• Minst 5 års erfarenhet inom till exempel HR, inköp eller marknad där du också arbetat med tjänsteförsäljning under minst 3 år.
• Goda kunskaper inom kompetensförsörjning och erfarenhet av rekrytering (antingen som rekryterare eller till egen avdelning/team).
• Gymnasieutbildning, med fördel också eftergymnasial eller akademisk utbildning inom beteendevetenskap, försäljning, HR eller motsvarande.
• Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att bli rätt hos oss så är du social, utåtriktad och utrustad med humor. Vi tror nämligen på arbetsglädje, både som verktyg i att bygga starka team men också i samarbetet med kunder, konsulter och kandidater. Visst har du affärssinne och ser troligen samband, det vill säga hur A påverkar B men kanske också möjligheterna emellan. Du frågar hellre än påstår, tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat med kvalitet. Andra skulle nog säga att du sätter laget före jaget, vill utvecklas och bygga långsiktiga relationer. Låter det som du? Då är du troligen vår kommande kollega!

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har erfarenhet som konsultchef, rekryteringskonsult, ledare och/eller gått en utbildning i coaching.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-06-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Martin Hellberg | martin.hellberg@randstad.se [ mailto:martin.hellberg@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 maj 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Lager 157 söker en People Performance Coordinator

25 oktober 2024

HR-Partner Lunds kommun

HR-Partner Lunds kommun

31 oktober 2024

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024