OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biototal arbetar för hållbara lösningar mellan stad och land, där vi ombesörjer att till synes förbrukade resurser kommer till nytta i kretsloppet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter. Vårt fokus ligger i att hitta effektiva systemlösningar mot våra kunder, där vi bidrar med kunskap och erfarenhet inom miljö, kemi, biologi och agronomi som våra främsta verktyg i arbetet.
Om Biototal och Mewab
Inom Biototal och Mewab arbetar vi för hållbara lösningar mellan stad och land, där vi ombesörjer att till synes förbrukade resurser kommer till nytta i kretsloppet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter. Våra produkter bidrar tydligt till ökad bördighet.
Vi expanderar som företag och söker därav en kollega till en helt ny tjänst i Skåne. Du kommer att arbeta med uppgifter i båda bolagen. Vill du arbeta i ett spännande företag som ligger i framkant gällande cirkulär ekonomi och där du får arbeta med att vidareutveckla och skapa nya affärer? Då kan detta vara jobbet för dig!
Om tjänsten
Som Kundansvarig blir du del av ett team av kundansvariga. Arbetet som Kundansvarig innebär en varierad vardag av självständigt arbete mot kund men där du har stöd i ett kunnigt och intresserat team av likasinnade. Du fungerar som mellanhand till våra kunder - lantbrukare, reningsverk, industrier och biogasanläggningar. Du ansvarar för egna kunder, vilket innebär att både bearbeta nya kunder men också att upprätthålla och utveckla befintlig kundbas samt att utveckla relationer med myndigheter, entreprenörer och transportörer.
Din tjänst fördelas mellan kontoret och ute i fält. Du förmedlar t.ex. kontakter och sköter hanteringen gällande restprodukter, i huvudsak slam, biogödsel, kalk och kompost för återföring i kretsloppet. I det dagliga arbetet har du löpande kontakt med våra lantbrukskunder, spridarentreprenörer samt transportörer ute i fält.
Du utgår från ett kontor i södra Sverige och ditt arbetsfält är framförallt Skåne. Då resor inom södra Sverige förekommer, samt resor mellan våra kontor och ibland med övernattning, krävs B-körkort. Tjänstebil ingår. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Din profil
För att passa för tjänsten har du dokumenterad erfarenhet av försäljning, eller på annat sätt arbetat med att bygga upp långsiktiga kundrelationer i en rådgivande funktion mot lantbrukare. Har du erfarenhet av koordinerande uppgifter inom transportsektorn eller på annat sätt arbetat inom lantbruk är det starkt meriterande för tjänsten. Du har dokumenterat goda kunskaper inom agronomi och en grundläggande förståelse för de bakomliggande processerna inom växtnäring. Du har troligtvis en högskoleexamen som agronom, lantmästare, gårdsmästare eller agrotekniker, alternativt har du förvärvat motsvarande praktiska kunskaper inom växtodling på annat sätt. Du har god förmåga att förmedla ett budskap i såväl tal som skrift. Du har vana att hantera Officepaketet och digitala verktyg.
Du trivs i en roll där du både ges möjlighet att arbeta i fält samt med planering och dokumentation. Du har en positiv inställning, du är flexibel och du har förmågan att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig ett fritt arbete där du får arbeta självständigt, med stor möjlighet att påverka vägen mot målet. Du får ett gäng trevliga och nyfikna kollegor som också brinner för att tillsammans med dig, skapa långsiktigt hållbara lösningar inom den gröna näringen. Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett företag där vi internt stöttar varandra i att hitta hållbara affärsupplägg. Vi värnar om trivsel och samarbete genom hela organisationen.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten besvaras dessa av Per Nilsson, Affärsområdeschef Biototal, tfn. 0708-46 99 01 samt Lars Wadmark, Affärsutvecklare Mewab, tfn 0739-20 17 12. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Elina Åsberg, HR-konsult, tfn 070-323 68 20. Rekryteringsprocessen sker med stöd av vår partner Paragera. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten tillsätts så snart vi funnit rätt kandidat.
Varmt välkommen med din ansökan, så snart som möjligt, men senast 2022-02-27.
I denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler, vilket gör att vi undanber oss kontakter av säljare i syfte att sälja annons- eller rekryteringstjänster.