OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbentrén söker en självgående och driven operativ chef som vill verka för en inkluderande arbetsmarknad. Vi förändrar samhället tillsammans med våra samarbetspartners och som ett starkt team. För att lyckas i rollen är du en erfaren och framgångsrik ledare - som arbetar tillsammans med teamet för att nå gemensamma mål och resultat. Du driver hela verksamheten att vara affärsdriven och partnerorienterad, eftersom det är så vi skapar störst samhällsnytta.
KORT OM JOBBENTRÉN
Jobbentrén samarbetar med företag som vill anställa, behålla och utveckla utrikesfödda talanger genom noggrann rekrytering, kontinuerlig coachning av nyanställda och stöd till arbetsgivare. Målet är att skapa fler inkluderande arbetsplatser som aktivt anställer, utvecklar och behåller utrikesfödda talanger, som därmed får ökade möjligheter att etablera sig på arbetsmarknaden och uppnå självförsörjning.
OM ROLLEN
I rollen som affärsdriven operativ chef på Jobbentrén är ditt främsta ansvar att leda teamet och verksamheten i det dagliga arbetet samt mot uppsatta mål. Du säkerställer de rätta förutsättningarna för att uppnå högsta möjliga resultat.
Du ska förvalta och skala upp Jobbentréns unika och beprövade modell för att skapa lyckade anställningar tillsammans med utrikesfödda talanger och arbetsgivare. I rollen ingår även att kvalitetssäkra våra tjänster genom hela leveranskedjan och gentemot alla parter. Du arbetar nära våra partners, utrikesfödda talanger och teamet för att identifiera utmaningar och möjligheter. Du samverkar med teamet för att förbättra våra arbetsmetoder. Målet är att öka värdet vi skapar – samhällsnyttan såväl som lönsamheten.
Som operativ chef har du helhetsansvaret för att utveckla vår verksamhet tillsammans med teamet. Inledningsvis förväntas du sätta dig in i alla delar av verksamheten. På sikt förväntas du också bidra till affär, strategi och utveckling.
Du har det betydelsefulla ansvaret för:
Affärsdrivet operativt ledarskap: Leda och coacha teamet, hantera personalfrågor som rör prestation och trivsel, samt driva utvecklingsprojekt för att förbättra teamets samarbete och effektivitet. Du har personalansvar för alla (för närvarande sex personer) förutom vd.
Ekonomi och resultat: Ansvara för att vi uppnår resultat som främst mäts i samhällsnytta. Samtidigt säkerställa att vi följer budgeten och uppfyller företagets ekonomiska mål.
Struktur och effektivisering: Ansvara för struktur, administration, analys och uppföljning. Driva effektivisering inom verksamheten genom att utveckla processer och arbetsverktyg, exempelvis genom digitalisering.
Som operativ chef ingår du i strategigruppen tillsammans med Jobbentréns båda grundare Andrea "Dea" Ahlenius (vd) och Mark Ahlenius (vice vd). Strategigruppen arbetar i nära samarbete och ansvarar för verksamhetsplanering, utveckling av affärsstrategier, budgetering, målsättning och hantering av andra verksamhetsövergripande frågor.
Går du i gång på att skapa goda resultat tillsammans med andra? Vill du arbeta i en säljande och värdeskapande verksamhet där affärerna bidrar till vårt slutgiltiga mål – samhällsnytta? Då är detta något för dig!
DIN PROFIL
För att lyckas i rollen har du minst tre års erfarenhet av att framgångsrikt leda team
som säljer tjänster B2B
med fullt personal-, resultat- och budgetansvar
Du har även dokumenterade försäljningsresultat som visar på förmåga att uppnå och överträffa mål. Du har arbetat med stora långsiktiga partnerskap som utvecklats under ditt ansvar.
Bra tidigare erfarenheter tror vi kan vara som operativ chef, konsultchef, teamlead eller liknande.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att exempelvis skala upp en verksamhet, och av att arbeta inom personalintensiva miljöer med god förståelse för den svenska arbetsmarknaden. Du har förmågan att driva effektivisering, exempelvis genom moderna digitala verktyg. Ett starkt nätverk av potentiella arbetsgivare, särskilt i Stockholm, är också en stor fördel.
Våra uppdrag är på svenska och engelska så du bör känna dig bekväm på båda språken. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Som person:
är du mål-, resultat- och affärsdriven. Samtidigt har du ett stort hjärta och förmågan att se till helheten - vilket är extra viktigt hos oss på Jobbentrén där resultatet främst mäts i samhällsnytta och lönsamheten är en förutsättning för att uppnå det.
är du lösningsorienterad, ödmjuk och beredd att hugga i där det behövs. Du vill lära dig alla delar av verksamheten genom att arbeta operativt tillsammans med teamet.
är du proaktiv, uthållig och med en god förmåga att prioritera
har du förmågan att bygga och bibehålla relationer internt och externt.
vill du bidra till vår interna företagskultur, som präglas av självledarskap och psykologisk trygghet.
förstår du vikten av struktur, uppföljning och har därmed administrativ förmåga
har du ett socialt engagemang och en stark tro på det Jobbentrén gör. Du brinner för mångfald och inkludering.
Känner du att du uppfyller stora delar av ovanstående? Vi förväntar oss inte att du är bäst på allt, men vi vill veta vilka områden du känner dig trygg med och var du behöver stöd. Är du taggad på rollen men saknar viss erfarenhet? Ansök ändå – du kan vara den rätta kandidaten. Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats.
OM TJÄNSTEN
Anställningsform: Tills vidare (sex månaders provanställning)
Tjänstgöringsgrad: 100 %
Lön och andra förmåner: Enligt överenskommelse
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Anställningsort: Stockholm
. Vi har kontor i fina co-working lokaler på Södermalm.
Ansök senast: måndag den 12 augusti 2024
Vi kan tyvärr inte svara på frågor förrän vi är tillbaka från semestern den 12 augusti. Om du har frågor efter det är det bara att mejla andrea@jobbentren.se
OM REKRYTERINGSPROCESSEN
Det första steget är att du svarar på några enkla frågor i formuläret som du når genom att scrolla längst ned i annonsen. Deadline för detta är måndag den 12 augusti 2024. Efter det kommer vi att göra ett urval. Om du går vidare, kommer vi att be dig komplettera din ansökan med bland annat cv.
VI SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN!