OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en utåtriktad, handlingskraftig och engagerad säljare och ledare? Har du ett affärsmässigt fokus och brinner för att skapa och bevara långsiktiga kundrelationer inom e-handelsbranschen? Vill du leda ett försäljningsteam i ett entreprenörsdrivet bolag? Då kan rollen som Sales Manager inom Sveas affärsområde Webpay vara något för dig!
Om rollen
I rollen som Sales Manager kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att utveckla och driva försäljningen inom affärsområdet Webpay. Du leder och coachar ett team på drygt 10 personer som arbetar med försäljning av betallösningar inom e-handel. Du har fullt budget-och personalansvar och ska i rollen säkerställa att teamet uppfyller gemensamma och individuella försäljningsmål utifrån den budget som är satt.
Du arbetar tätt med management och ingår i affärsområdets ledningsgrupp. Vidare jobbar du nära Integration, Produktion, Produkt och IT för att säkerställa hög kundnöjdhet och lönsam tillväxt. Du blir del av ett affärsområde i ständig tillväxt som hela tiden strävar efter att utvecklas och bli än mer konkurrenskraftigt, och du kommer ha en viktig roll i att stödja bolagets affärer genom aktivt deltagande för bolagets utveckling generellt. För den här rollen ser vi att din geografiska utgångspunkt är i Stockholm med omnejd då du förväntas vara närvarande på kontoret.
Erfarenhet & kvalifikationer
- Dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning, där du drivit affären från start till mål självständigt
- Erfarenhet från e-handel, betallösningar eller närliggande branscher
- Erfarenhet av ledarskap
- God förståelse för alla delar av säljcykeln och vana att arbeta med långa cykler
- Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Vem är du?
För att trivas i rollen som Sales Manager hos oss söker vi dig med ett starkt säljfokus och affärsdriv, som har förmåga att sätta dig in i och förstå den komplexa bransch vi verkar inom och förstå och förekomma våra kunders behov. Du har ett operativt förhållningssätt, en god analytisk förmåga samt ett nytänkande mindset. Då säljcyklerna hos oss är längre ser vi att du besitter affärsmässighet och tålamod nog för att ta viktiga affärer hela vägen i mål. Vidare har du lätt att kommunicera och förmedla ditt budskap både till ditt team och i kundrelationen.
Att arbeta mål-och resultatinriktad kommer naturligt för dig och med ditt entusiasmerande och inkluderande ledarskap arbetar du gärna mot högt uppsatta mål tillsammans med ditt team. Vidare är du en ledare med förmåga att skapa och utveckla långsiktiga relationer, som drivs av att utveckla andra. Till detta är förmågan att kunna navigera och gilla att arbeta i ett snabbrörligt och entreprenörsdrivet bolag viktigt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kvaliteter, liksom din förmåga att anpassa dig till olika situationer då branschen är under ständigt förändring och nya behov uppstår snabbt.
Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Skicka in din ansökan idag! Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com
Välkommen med din ansökan!