OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brady Corporation är en internationell tillverkare av kompletta märkningslösningar som identifierar och skyddar lokaler, produkter och människor. Våra produkter är högpresterande etiketter och skyltar, säkerhetsprodukter, skrivarsystem och etikettprogramvaror. Sedan starten 1914 har företaget haft mer än 500.000 kunder inom elektronik, telekom, tillverkning, el, bygg, utbildning, medicinsk och en rad andra branscher. Alla produkter erbjuds via distribution.
Brady Norden är ansvarig för försäljning inom Sverige, Danmark, Norge, Finland och Baltikum och består idag av ett team på 20 personer som är anslutna till kontor i Danmark, Sverige och Norge. För att ytterligare stärka Brady´s närvaro på den svenska marknaden söker vi nu en account manager som kommer utgå från sitt hemmakontor i Göteborgsområdet.
Brady befinner sig i en fas där mycket intressant händer, för rätt person finns det möjlighet att vara med på en spännande resa där möjligheten att påverka är stor.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med kollegorna i södra Sverige och Stockholm ansvara för att utveckla Brady´s verksamhet i Sverige. Detta gör du genom att utveckla och stödja både distributörer och slutanvändare. Dina arbetsuppgifter består bl.a av:
- Försäljningsutveckling och stöd till nya och befintliga kunder- Stödja och utveckla nya och befintliga distributörer inklusive verksamhetsgenomgångar och planering- Identifiera kundernas behov och rekommendera lämpliga lösningar och koncept baserat på Brady´s produkter- Schemalägga kundbesök och produktdemonstrationer.- Budgetansvar för din region- Dokumentera all aktivitet kring kunder och återförsäljare i CRM-systemet Salesforce
Det är en resande tjänst där du är ute hos distributörer ca 60-80 % av arbetstiden. Resor utanför Sverige kan förekomma. Du rapporterar till Nordic Sales Manger som är placerad i Stockholm.
Din bakgrund
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att jobba med b2b. Har du erfarenhet som Account Manager mot process industrin är detta meriterande. Du har som lägst gymnasiekompetens. Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav samt B-körkort.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som account manager hos Brady har du ett starkt personligt driv och är fokuserad på att nå dina högt uppsatta mål. Du är affärsmässig och har en god förmåga att skapa nya kontakter och bygga långsiktiga relationer. Du är flexibel i ditt förhållningssätt och kan snabbt sätta dig in i nya produkter och tillvägagångssätt.Vidare ser vi att du är handlingskraftig och trivs med att jobba i ett högt tempo. Du är en god förhandlare och har en stark uthållighet. Du är en van datoranvändare och har en teknisk förståelse.
Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren. I dagsläget har vi kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Västerås och Malmö. Randstads verksamhetsfilosofi går att sammanfatta med orden ”good to know you”, som uttrycker vår tillgänglighet, vår vilja att lyssna och vårt engagemang för goda samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström