Affärsdriven Service Account Manager / Avtalsledare

Affärsdriven Service Account Manager / Avtalsledare

Arbetsbeskrivning

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
ABB har idag en rikstäckande organisation med verksamhet på ett tjugotal orter som vi nu ytterligare stärker med utgångspunkt Skellefteå.
Inom vår serviceorganisation medverkar vi till att optimera våra kunders anläggningar utifrån flera hållbarhetsfaktorer: driftsäkerhet, kostnadseffektivitet, material- och energieffektivitet samt utifrån ett hälsa- och säkerhetsperspektiv. Genom att ha god kunskap om kundens redan installerade ABB-produkter kan vi erbjuda produkter och tjänster som är anpassade för kundens situation. Vårt serviceerbjudande kan handla om uppgraderingar, studier, analyser, förbyggande och prediktivt underhåll samt utbildning. Även avancerade tjänster som t ex tillståndsbaserat underhåll och remote styrning via vårt Collaborative Operation Center ingår i de tjänster som vi levererar till våra kunder. Våra servicetjänster erbjuds från alla våra olika produktområden; drivsystem, motorer & generatorer, kraft-, robot- och styrsystem.
Serviceavtal är en central del i ABB:s verksamhet och en nyckel för vår fortsatta lönsamma tillväxt. Är du framtidens projekt- och förändringsledare inom underhållsutveckling och digitalisering?
I denna roll rapporterar du till Service Manager.


Dina ansvarsområden
I den här rollen kommer du att arbeta med leverans och vidareutveckling av serviceavtalen tillsammans med våra kunder.
Din arbetsområden ska vara projektledning (avtalsledning) av serviceleveransen i befintliga avtal.
Du är del i affärsutveckling vilket innebär underhållsutveckling hos kund och tillväxt av avtalsverksamheten.
Du arbetar tillsammans med våra kunder där du utvecklar nya hållbara och digitala underhållslösningar anpassade efter deras behov.
Du säkerställer kundnöjdhet och lönsamhet.
Genom effektiv projektledning agerar du som spindeln i nätet internt och externt för våra serviceavtalsleveranser.
Du blir en viktig länk mellan kunderna och ABB genom att följa upp de utförda kunduppdragen samt föreslå och implementera förändringar.



Din bakgrund
Du som söker har förmodligen teknisk högskoleingenjörs-och civilingenjörsexamen eller motsvarande. Alternativt har du en projektledarbakgrund med intresse för teknik, digitalisering och affärsutveckling.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med service och underhåll inom industrin.
Du har ett intresse för verksamhets- och säljutveckling.
Som person trivs du med att arbeta i team och agera i ledarrollen.
Du är lyhörd och kommunikativ i möten med kunder och medarbetare.
Du tar rollen som en naturlig lagledare och lagspelare i vår sälj- och leveransorganisation genom ett starkt eget driv, affärsmannaskap och lyhördhet för kundernas behov.
Du har lätt för att utrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.



Mer om oss
Rekryterande chef Jonas Häggström +46 70 621 88 23, svarar på dina frågor gällande tjänsten. Fackliga representanter – Sveriges Ingenjörer: Hannah Norén +4621 34 23 01, Rose-Mary Olofsson +4621 34 04 21, Ledarna: Lenny Larsson +4621 32 85 47. Alla andra frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av rekryteringskonsult Andreas Christiansen, +46 733 51 27 46 eller Tobias Nilsson +46 708 21 53 31.
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 16 augusti 2021. Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna tjänst.
Vi ser fram emot din ansökan och uppskattar om både den och de filer du bifogar är på engelska. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Service Norra Norrland Skellefteå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2021
  • Ansök senast: 16 augusti 2021

Postadress

Verkstadsvägen 1
Skellefteå, 93161

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024