OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intertek Semko AB
Presentation
Vi söker nu till Intertek Semko AB en projektledare med en teknisk och affärsdrivande profil. Tjänsten går ut på att hjälpa Interteks kunder till ökad lönsamhet genom förbättrade arbetsprocesser och regulatorisk know-how. Du som söker har några års relevant arbetserfarenhet och är i början av din kärriär.
Dagens konkurrenssituation på produktmarknaden ger mycket korta livscykler vilket gör det viktigare än någonsin att träffa ”marknadsfönstret”. Ett par månaders försening i en lansering kan spola bort all vinstmarginal. Samtidigt ställs höga krav på kvalitet och miljömedvetenhet. Du hjälper Interteks kunder med konkreta verktyg för att säkerställa detta.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kista. I denna rekrytering lägger vi även stor vikt vid personliga egenskaper. Urvalsarbetet sker löpande och vi genomför personliga intervjuer i Augusti. Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
Att vara Projektledare på Intertek innebär att på konsultbasis stötta våra kunder till att uppnå välplanerade marknadstillträden. Du blir delaktig vid behovsanalys av kundprojekt samt att ansvarar för att planera och äska resurser för utförandet. Vidare innebär tjänsten att samla in erforderligt material ifrån kund för att kunna påbörja projektet. Som Projektledare leder du sedan resurser i den dagliga verksamheten i projektet samt att följer upp och rapportera status och eventuella avvikelser kontinuerligt.
Utbildning/erfarenhet
Du som söker har akademisk examen inom teknik samt flera års erfarenhet av produktutveckling, gärna som konsult. Du har även några års erfarenhet av eget projektansvar med styrning mot uppställda mål, initiering, ledning och koordinering. Vi tror att du har genomgått en eller flera utbildningar i projektledarmetodik samt att du har vana av att leda personal som teamledare, projektledare eller chef.
Det är meriterande om du har kännedom om regulatoriska krav, provning och certifiering, samt att du ha du har erfarenhet av arbete som konsult. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Du ska även vara en avancerad användare av Word, PowerPoint och Excel. Då det ingår resor i jobbet måste du vara beredd på att kunna resa ca 2-3 dagar /månad.
Som person är du mål- och resultatinriktad. Du är uthållig, flexibel, säljande och rättfram. Du har en egen motor och är bra på att prioritera och få saker gjorda. Vidare är du självgående och tar egna initiativ för att själv söka information. Du är kommunikativ och tvekar aldrig att lyfta luren eller att prata inför nya människor. Det är viktigt att du kan motivera och inspirera medarbetare.
Företagsbeskrivning
Intertek tillhandahåller rådgivande tjänster, provning och certifiering samt hantering av produktgodkännanden över tiden. Intertek skapar värde genom att hjälpa kunder att i rätt tid med rätt kvalitet komma ut på önskade marknader.
Intertek är en ledande global leverantör av kvalitets- och säkerhetslösningar och arbetar med en mängd olika branscher. Företaget finns i alla världsdelar med över 1 000 laboratorier och kontor och 30 000 medarbetare i mer än 100 länder. I Sverige finns vi i huvudsak i Kista med c:a 300 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Stefan Lundin
0708 75 00 82
0708 75 00 82
HR Anita Vidovic
08 750 0324
Redovisningschef Nina Holmberg
08-750 00 00
HR Administratör Anita Vidovic
08-750 00 00