OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som affärsdriven Uthyrare är du kommersiellt ansvarig för uthyrningen inom Next Steps olika projekt. Din huvudsakliga uppgift är att identifiera, attrahera samt säkra upp hyresgäster. Detta genom att med stor affärsmässighet skapa goda relationer med presumtiva hyresgäster och ha ansvar för den kommersiella försäljningen i projekten.
Du prospekterar, söker upp tänkbara kunder samt genomför säljmöten. Du kommer även att hålla i presentationer samt agera representant för projektet vid olika sammanhang. Rollen ställer krav på god erfarenhet av förhandling, skriva avtal samt att du är skicklig på att komma till avslut. Du är dessutom duktig på att länka samman viktiga och relevanta aktörer med varandra och är således en stark bidragande kraft i att skapa samverkan. Du ingår i stadsutvecklingsteamet och rapporterar till Next Steps Stadsutvecklingschef samt olika styrgrupper.
Huvudsakliga arbetsuppgifter för uppdraget
Driver den kommersiella affären och huvudsakligt ansvarig för uthyrningen i våra olika projekt
Kartlägger och kontaktar intressenter, aktörer och potentiella hyresgäster
Skickar offerter, förhandlar och skriver hyresavtal
Stärker områdets nätverk genom att även sälja in våra projekt
Säkerställer och utför viss platsaktivering utifrån bland annat marknadsaktiviteter
Ansvar för affärsplan, tidsplan samt budget kopplat till uthyrning
Framtagande av beslutsunderlag till Stadsutvecklingschef/styrgrupper
I rollen ingår att samverka med projektens övriga affärsområden med tillhörande bolag
Är det här du?
Du är ihärdig, självgående och drivs av att själv kunna påverka ditt arbete. Som person besitter du egenskapen att arbeta affärsmässigt, utveckla relationer och du får ofta förtroenden från din omgivning. Du är resultatinriktad, lösningsorienterad och har en förmåga att självständigt identifiera nyckelpersoner för att driva projektet framåt. Vidare är du förändringsbenägen och har en förmåga att få andra att dela ditt stora engagemang. Du kommer till ett litet team där alla bidrar med olika kompetenser. Därför lägger vi stor vikt vid din personlighet och din förmåga att samarbeta med andra.
Kvalifikationer
Akademisk utbildning är meriterande
Du har flera års branscherfarenhet och minst 5 års erfarenhet av kommersiell försäljning/uthyrning
Du har erfarenhet av hyresjuridik, avtal och CRM-system
Du har körkort
Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med sex månaders provanställning, med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Vill du veta mer?
Har du vidare frågor om tjänsten kan du kontakta vår Head of People & Culture, Linnéa Rizvanovic på Next Step som ansvarar för rekryteringsprocessen, genom att skicka ett mejl till linnea.rizvanovic@nextstep.se
Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.