OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med ca 360 fastigheter, en uthyrningsbar yta om ca 1 400 000 kvm och ett marknadsvärde som uppgår till ca 12 Mdr är Diös norra Sveriges största privata fastighetsbolag. Vår marknad sträcker sig från Borlänge i söder till Luleå i norr. Diös Huvudkontor ligger i Östersund och Diös aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholm, lista Mid Cap. Vår vision är att vi ska vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad.
Affärsdriven uthyrare till AO Jämtland
Vill du vara med och skapa möjligheter för Diös och våra hyresgäster i Östersund? AO Jämtland är Diös största affärsområde med en uthyrningsbar yta om drygt 330 000 kvm och 122 fastigheter.
Ditt ansvar innebär att genom ett aktivt säljarbete hyra ut lokaler i Östersund till potentiella hyresgäster. Som uthyrare ansvarar du för hela uthyrningsprocessen, från första kontakt med kund till offert- och avtalsskrivning. Fokus ligger på företagskunder. Fastighetsbeståndet i Östersund består framförallt av lokaler för kontor och handel samt viss logistik och industri. I din roll som uthyrare bearbetar du hyresmarknaden för att marknadsföra Diös lediga lokaler och arbetet innebär uppsökande kontakt med både befintliga verksamheter, såväl som nya företag med planer på att etablera sig i Östersund. I rollen arbetar du nära hyresgästen för att hitta en passande lokallösning utifrån verksamhetens behov.
Du kommer samarbeta med kollegor i team för att lösa våra hyresgästers förfrågningar. I anpassningsprojekt kommer du jobba nära projektledare för att upprätta kalkyler. Andra i teamet kan vara förvaltare, energiexperter och driftspersonal. Diös fokuserar på att skapa goda hyresgästrelationer och som uthyrare har du en nyckelroll i detta arbete. Du rapporterar till affärsområdeschefen. Tjänsten är på heltid och utgår från Diös Fastigheters kontor i Östersund.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå. Vi värdesätter din kunskap och förståelse för fastigheters ekonomi samt hyresjuridik. Du har ett intresse av att göra affärer med kvalitetoch förstår vikten av att skapa och vårda goda hyresgästrelationer. Rollen ställer höga krav på att hantera många förhandlingar och projekt samtidigt. Du bör trivas i en ansvarsroll med eget ansvar och du motiveras av att komma ”i mål” med det du företar dig. Ett brett nätverk är meriterande.
Som person är du driven, engagerad och utåtriktad. Du håller en hög servicenivå samtidigt som du är resultatinriktad med starkt säljfokus. Du är organiserad och affärsmässig med god samarbetsförmåga. Då kundkontakten kan ske både på svenska och på engelska vill vi att du ska kunna uttrycka dig väl i tal och i skrift på båda språken. Körkort krävs i tjänsten.
Ansöka och kontaktperson
Skicka in CV och personligt brev via ansökningslänken senast den 14 juni. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar. För mer information kontakta Annie Skoglund, 010-470 95 71.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annie Skoglund
0770-332200