Affärsenhetschef till Klara kompetens

Affärsenhetschef till Klara kompetens

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad och driven affärsenhetschef till Klaras huvudkontor på Kungsholmen. Som affärsenhetschef för Klara kommer du tillsammans med våra skickliga kollegor driva tillväxt, utveckling och stärka vår kompetensförsörjning.

Klara är ett auktoriserat kompetens- och bemanningsföretag som ingår i Ambea familjen som är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 31 000 medarbetare.

Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal, att vi har ansvarsförsäkring, att vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och att vi har en fastställd jämställdhetsplan. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och rekryteringsbonus.

Klara är en utav de ledande aktörerna inom vård och välfärd med kärnfokus på att rekrytera sjuksköterskor, personal inom elevhälsa, socionomer, psykologer och logopeder. Läs mer om Klara kompetens här. (https://klarakompetens.se/om-klara/)

Ditt uppdrag
Som affärsenhetschef kommer du att ha försäljnings-, budget-, resultat- och personalansvar för ”Klara Mobila Team - Sjuksköterska Dag”, samt agera stöd till den operativa verksamheten. Vi ingår i en större organisation där vi även erbjuder ”Sjuksköterska - natt och rehablösningar” till Ambea koncernen och våra externa kunder.

Du har personalansvar för två verksamhetschefer och en medicinskt ansvarig sjuksköterska. Utöver detta har du ett eget säljansvar och ansvarar också för att kontinuerligt driva aktiviteter som genererar nya affärer och skapar nya affärsmöjligheter till ditt team.
Du arbetar nära Klaras kunder för att följa deras tillväxt, förstå deras behov och säkerställa rätt bemanning.

Viktigt är också att säkerställa ett enhetligt arbetssätt med gemensamma system och processer för att hela tiden skapa förutsättningar för våra kollegor att leverera tjänster i världsklass!

Du kommer att ingå i Klaras ledningsgrupp och rapporterar direkt till Eva Domanders, VD för Klara kompetens.

Din erfarenhet och kunskap
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda andra, att i det dagliga arbetet utveckla och följa upp verksamheter.

Vi ser att du har en akademisk utbildning inom ekonomi, sjukvård och/eller HR. Då vi är ett kompetensföretag med inriktning mot vård och välfärd ser vi gärna att du har erfarenhet från den sektorn sedan tidigare.

Det är meriterande om du är legitimerad sjuksköterska eller har erfarenhet från hälso- och sjukvård.

Vi värderar personliga egenskaper högt och söker dig som är:

Analytisk och har ett holistiskt förhållningssätt till kunder och medarbetare, som leder till ökad kvalitet och tillväxt.

Vi tror också att du är en ansvarstagande, prestigelös, uthållig, resultatinriktad och modig ledare som agerar förebild genom att efterleva våra värderingar: - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Genom lyhördhet och branschförståelse för våra kunder och deras verksamheter gör du och dina medarbetare affärer med kunden och kandidatens bäst i åtanke. Din framgång kommer även att vara beroende av att knyta interna som externa kontakter för att göra skillnad.

Vi erbjuder:

Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram.

Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.

Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.

Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Det ingår tjänstebil i denna befattning.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 22 augusti 2023

För mer information kontakta:
Eva Domanders, VD Klara Kompetens
eva.domanders@klarakompetens.se

Ansökan

Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan.

Vi kommer att se över ansökningarna i början av augusti och därefter påbörja urvalsarbetet.

Om du blir kallad till intervju kommer det ingå tester för att främja en transparent och kompetensbaserad process. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ola Narverud Björéus
0733775898
Pernille Ramirez
+46 73 310 04 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ambea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2023
  • Ansök senast: 22 augusti 2023

Besöksadress

Vretenvägen 13, Stockholms län
None

Postadress

Vretenvägen 13
Stockholms län, 17129

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024