Affärsförvaltare Fordon pendeltåg

Affärsförvaltare Fordon pendeltåg

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Sektion Järnväg arbetar med resenären, samhället och våra ekonomiska ramar i fokus tillsammans med våra samarbetspartners, staten, kommuner, våra medarbetare och privata aktörer. Utöver arbetet med avtal deltar sektionen i styrgrupper och projektgrupper kring Tvärbanan, Roslagsbanan, Spårväg City, Citybanan, Getingmidjan, Spårvägsmuseet och Slussen. Kommande leveranser inkluderar flertalet ombyggnationer av depåer, leverans av fordon, samt flertalet projekt inom Verksamhetsstyrd IT.
I denna roll ansvarar du för att säkerställa att affären kopplat till trafikförvaltningens pendeltågstrafik löper enligt avtal avseende underhåll, utveckling och vård av pendeltågsfordon. En central del i detta arbete är att representera trafikförvaltningen i förvaltningsmöten med trafikutövarens ledningsfunktioner sam arbeta med långsiktig fordonsförvaltning genom kravställning och uppföljning. Vidare arbetar du även internt med kravställning och remisshantering av ärenden rörande pendeltåg.
Du får bland annat jobba med:
Att genomföra revisioner av Trafikutövarens verksamhet
ny- och reinvesteringar i fordonen i nära samarbete med Trafikförvaltningens investeringsprojekt.
mottagande av investeringsprojekt för förvaltning
digitalisering kopplat till de många it-system som fordonen är utrustade med
systematiskt arbete med frågor rörande tillgångsförvaltning och förvaltningsplaner för pendeltågen
Utöver detta innefattar rollen även arbete med konfigurationsledning genom ändringsbegäransprocessen, verifiering av utfört arbete hos trafikutövaren samt kravställning på teknikinformation och underhållsoptimering.Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.  
Hälsa och motion är viktigt för oss. Förutom friskvårdsbidrag anordnar vi Hälsospåret två gånger per år, vår friskvårdssatsning som innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Fler förmåner som anställd:
SL Access-kort
Löneväxling till pensionen
Flextid
Goda möjligheter till kompetensutveckling
Hälsoundersökning vartannat år
Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.Vad vi söker efter
Du är högskoleutbildad ingenjör och generalist eller har motsvarande verksamhetskompetens. Vi hoppas förstås också att du har ett helhjärtat intresse för spårburna fordon och kollektivtrafik.
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att förvalta större komplexa avtal, säkerställa affärer genom tydlig styrning och uppföljning och som förstår vikten av spårbarhet och kommunikation för att erbjuda våra trafikutövare möjligheterna att leverera trafik till resenärerna. För att lyckas bra i rollen behöver du vara utåtriktad och mån om att skapa och bibehålla goda affärsrelationer. Personlig mognad, god samarbetsförmåga och ett systematiskt och strukturerat arbetssätt är vidare förmågor och egenskaper viktiga för att lyckas i rollen.
Vidare har du
kunskap och erfarenhet av arbete med budgetansvar och måluppfyllnad
erfarenhet av beslutande dokumentation och rapportering och förmåga att arbeta med stora avtal
skicklighet i att hantera komplexa frågeställningar parallellt med en mångfald av intressenter där du självständigt navigerar i olika typer av miljöer och situationer
Det är meriterande om du tidigare arbetat med fordonsförvaltning, fordons-it, integrerat logistiskstöd (ILS) samt har erfarenheter kring tillämpning av standarden ISO 55000.
Startdatum enligt överenskommelse.Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Göran Petersson, tfn 08 686 30 45 eller din nästa kollega Adam Argulander 08 686 3861. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Charlotte Sujeebun Olofsson, tfn 08 686 32 22. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 2020-12-10. Vi ser fram emot din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
Amir Sokolović, SACO, tfn 08-686 3706
Arne Grundberg, Vision, tfn 08-686 18 88
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.
Nyckelord: Affärsförvaltare, pendeltåg, affärsmässighet

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard

Sophia Blåvall

Sophia Blåvall

Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos

Matts Henriksson

Jannica Chinos
070-7863674

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 10 december 2020

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

11218
0180, 11218

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024