OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trafikförvaltningen har ansvaret för att alla vi som bor i, eller besöker, Stockholms län ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. Varje dag gör 786 000 resenärer 2 783 000 resor i SL-trafiken.
Sektion Trafiknära IT: Kollektivtrafik är mer än bara spår, vägar och fordon. För att trafiken ska fungera och resenärerna ska få rätt och tillgänglig information krävs ett väl utbyggt
IT-system. Sektion Trafiknära IT ansvarar för att leverera och förvalta våra trafiknära IT-system och de utrustningar och infrastruktursystem som trafikförvaltningen och våra entreprenörer använder sig av. Gruppen IT Stödsystem ansvarar för att förvalta system från försäljningskanaler, trygghetssystem och administrativa system. Gruppen har också ett ansvar för att hålla resurser för arkitektur för IT satsningar.
Vi erbjuder dig utmaningar i en spännande och snabbt utvecklande IT-verksamhet!
Om tjänsten
Som affärsförvaltare hos oss har du ett övergripande ansvar för förvaltning och utveckling av våra projektstöds-, dokumenthanterings-, HR- och ärendehanteringssystem. Du ingår i ett affärsområde inom IT som förvaltar trafikförvaltningens administrativa stödsystem och kommer att samarbeta med beslutsfattare på verksamhetssidan så som personalchef, kanslichef och projektchefer samt dina kollegor inom affärsområdet så som övriga affärsförvaltare, verksamhetsförvaltare och IT-arkitekter. Du kommer även följa upp och agera kravställande mot externa leverantörer.
Arbetsuppgifter:
• Ansvara för och förvalta samtliga avtal med leverantörer inom området.
• Fånga krav och önskemål på förändringar och utveckling av systemen samt löpande frågor i nära dialog med verksamheten.
• Delta i förvaltnings- och styrgruppsmöten.
• Ansvara för omvärldsbevakning inom området och föreslår förbättringar.
• Kravställa och följa upp leverans, ekonomi, kvalitet och servicenivåer med leverantörer.
• Ansvara för budget och förvaltningsplan.
• Ingå som resurs i större projekt.
• Delta i utvecklingen och förankring av förvaltningsmodell och processer.
• Dokumentation.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har:
• Flerårig erfarenhet av att leda systemförvaltning enligt PM3 eller liknande.
• God vana av att agera kravställare mot externa leverantörer och uppföljning av avtal.
• Högskoleexamen eller annan relevant utbildning.
Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med administrativa stödsystem och ITIL är detta meriterande.
Vi söker dig som brinner för att skapa struktur och ordning och som har lätt för att bygga relationer med människor inom olika områden på olika nivåer. Du behöver vara en duktig kommunikatör och ha en förmåga att få folk med dig.
Information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Harvey Nash Technology. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Röhfors, tfn; 072-158 12 15.
Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision Arne Grundberg, tfn: 08-686 1888.
Ansök och bifoga ditt CV på www.sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken.
Välkommen med din ansökan!