OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Huvuduppgiften som affärsförvaltare är att förvalta och följa upp några av trafikförvaltningens stora centrala ramavtal. Du leder arbetet med att etablera, leda, och utveckla leverantörsrelationer och leverantörsuppföljning (SRM) i dina avtal. Initialt lägger du fokus på ramavtalet för konsultförmedlingstjänster, men på sikt även ramavtal inom områdena entreprenad och tele/radio/infrastruktur. I rollen ingår också att stötta och coacha verksamheten i avtalsfrågor, genomföra avtals- och leverantörsuppföljningar samt delta i diverse upphandlingar samt kategoriarbete.
Ramavtalen har ett stort antal interna beställare och kontaktytorna är både omfattande och komplexa. Avtalen omsätter miljardbelopp per år och som förvaltare av dessa förväntas du i hög grad arbeta med löpande leverantörsutveckling, totalkostnadseffektivisering och affärsutveckling.
Du blir en del av den cirka 30 personer starka sektionen Inköp och Upphandling. Du arbetar främst tillsammans med kategoriledare och inköpare, med stöd och nära samarbete med upphandlare och jurister där så krävs.
Att jobba hos oss
Vårt uppdrag – den gemensamma resan. Att jobba på trafikförvaltningen, verksamheten bakom SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet, innebär att du bidrar till Stockholms samhällsutveckling tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Din insats gör skillnad i en organisation som ligger i framkant inom miljö och hållbarhet.
Våra värderingar är öppenhet, kompetens, pålitlighet och samverkan. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken: T-Stadshagen eller T-Thorildsplan. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Vem är du?
Som affärsförvaltare är det mycket viktigt med affärsmässighet och resultatorientering och vi värderar även påverkansförmåga och service högt. Relationsbyggande och kommunikation är också viktiga kompetenser för att lyckas i denna roll.
Du förstår hur affärerna i avtalen fungerar och hur verksamhetens strategier och prioriteringar påverkar dem. Du uppmärksammar och tar tag i olösta problem. I relationer är du trovärdig och samarbetsvillig. Du är genuint intresserad av dina kunders problem och frågor.
I rollen ingår att tolka, bearbeta och presentera material och det är därför viktigt att kunna sätta sig in i och analysera data och text för att i nästa steg kunna kommunicera resultatet på ett pedagogiskt sätt. Det är därför viktigt att din svenska är god, både i tal och skrift.
Du har gedigen och dokumenterad erfarenhet inom förvaltning och uppföljning av avtal och leverantörer, eller en relevant utbildning så som KY i inköp eller akademisk examen inom området. Tidigare erfarenhet av att arbeta som affärsförvaltare eller i likvärdig roll är meriterande. Det är positivt om du är insatt i offentlig upphandling och kategoristyrning.
Information och ansökan
Har du frågor eller funderingar? Välkommen att kontakta rekryterande chef Charlotte Alström, tfn 070-786 40 15. Om du har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-partner Gabrielle Ottow, tfn 070-786 37 48.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande.
Sista ansökningsdag är 2019-03-08. Vi ser fram emot din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
Mounir Ainholm, SACO, tfn 08-686 36 52
Anita Buske, Vision, tfn 08-686 38 26
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard
Sophia Blåvall
Sophia Blåvall
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos
Matts Henriksson
Jannica Chinos
070-7863674