OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trafikförvaltningen har ansvaret för att alla vi som bor i, eller besöker, Stockholms län ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. Varje dag gör 786 000 resenärer 2 783 000 resor i SL-trafiken.
Sektion Buss och färdtjänst: Busstrafiken står för ca 40 % av kollektivtrafiken i Stockholms län och har närmare 1 000 000 påstigande varje dag, medan vi genom färdtjänsten tillhandhåller särskild kollektivtrafik för resenärer med speciella behov. Sektionen ansvarar för att ge resenärerna en attraktiv trafik genom att säkerställa funktion, säkerhet och väl utbyggd och fungerande trafikinformation. Vi ansvarar för utveckling och uppföljning av samtliga affärer med trafikoperatörerna och andra leverantörer inom buss och färdtjänst.
Om tjänsten
Sektion Buss och färdtjänst ansvarar för avtalsförvaltningen rörande buss- och färdtjänsttrafiken. Trafikavtalen omsätter ca 6 miljarder i busstrafiken och ca 1,3 miljarder i färdtjänsttrafiken årligen. Sektionen är indelad i tre affärsområden, varav två inom busstrafiken och ett för färdtjänsten, som ansvarar för uppföljning av trafikförsörjningen inom dessa områden.
Nu söker vi en driven affärsförvaltare med teamansvar. Rollen är en samordnande funktion och innebär kontakter inom trafikslagen och med leverantörer, med syfte att säkerställa effektiva lösningar för våra resenärer. Man ansvarar även för att utveckla trafikavtalen för att säkerställa att kvaliteten upprätthålls vid ändrade förhållanden.
Tjänsten innebär ett teamansvar för planeringssamordning inom de olika trafikslagen, där du ansvarar för samverkan och att finna synergier mellan trafikavdelningen och strategisk utveckling i planerings- och framkomlighetsfrågor.
Vidare ingår bl. a. att:
• Ansvara för framtagandet av den ettåriga trafikeringsplanen.
• Ansvara för beställningsprocessen gentemot trafikleverantörerna samt att bidra till utvecklingen av affären.
• Remisshantering gentemot kommuner i anledning av trafikförändringar.
• Ansvara för uppföljning av ekonomi, leverans och kvalitet inom en specificerad del av affären.
• Följa upp att åtgärdsplaner tas fram och följs upp.
• Förbereda och medverka i förhandlingar.
• Delta i budget och verksamhetsplaneringsprocessen.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har minst fem års relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från branschen inom privat eller offentlig sektor. Vi ser att du har en akademisk examen inom t ex ekonomi, teknik, samhällsplanering, logistik och eller juridik. Vi söker dig som trivs i en projektledande roll med många kontaktytor och som har förmågan att med integritet samverka med andra.
Information och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia Legal. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Lensmar-Friedman, tfn: 073-944 51 27 eller Lena Cardelius, tfn: 073-944 51 47.
Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision Arne Grundberg, tfn: 08-686 1888.
Ansök och bifoga ditt CV på sl.se/jobb så snart som möjligt, intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!