Affärsinriktad Bid Manager/anbudsansvarig till Frösunda Omsorg

Affärsinriktad Bid Manager/anbudsansvarig till Frösunda Omsorg

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en affärsnära roll där du dessutom får bidra till utvecklingen av framtidens omsorgstjänster? Vi söker nu en Bid Manager till vår anbudsavdelning som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt. Låter detta spännande? I så fall ser vi fram emot din ansökan!

Om Frösunda Omsorg
Familjeägda Frösunda Omsorg är ett av landets ledande omsorgsbolag med verksamhet inom Funktionsvariation, Personlig assistans, Äldreomsorg och Individ- och familjeomsorg.

Våra två största affärsområden Frösunda Personlig assistans och Frösunda Omsorg bedriver assistanstjänster respektive boenden och stödinsatser inom LSS och SoL över hela landet. Med sina många år i branschen är Frösunda Personlig Assistans och Frösunda Omsorg en av de största och mest erfarna privata aktörerna inom sina respektive områden.

Om tjänsten
Till Frösundas anbudsavdelning söker vi nu en Bid Manager, som kommer att ingå i funktionen Anbud Frösunda Omsorg och Personlig Assistans. På anbudsavdelningen arbetar du nära anbudschef som i det dagliga arbetet leder arbetet på Frösundas anbudsavdelning, men du har även samarbete med och kan ta stöttning av vårt anbudsteam som ansvarar för övriga affärsområden. Du rapporterar till chef för kvalitet och verksamhetsstöd som har det övergripande ansvaret för koncernens anbud och kvalitetsavdelning.

Anbudsavdelningen har en viktig roll i företagets tillväxtstrategi och du får här möjlighet att i en affärsnära roll vara med och bidra till företagets tillväxt och utveckling och på så sätt påverka framtidens omsorg.

Rollen som Bid Manager
Som Bid Manager driver du anbudsprojekt från ax till limpa med målet att driva effektiva och vinnande anbudsprojekt i offentliga upphandlingar. Du är med i hela anbudsprocessen där du bevakar och värderar anbudsförfrågningar, projektleder pågående anbudsprojekt, skriver/formulerar texter till anbuden, kvalitetssäkrar, hanterar avtal samt uppföljning och utvärdering av processen.

I anbudsprojekten har du ett tätt samarbete med ansvarig regionchef och Business Controller men även med andra funktioner i organisationen för att inhämta korrekt och relevant underlag till anbuden. Anbudsavdelningen ansvarar också för tillståndsansökningar inom affärsområdena. I rollen som Bid Manager arbetar du även proaktivt med att löpande följa trender och utveckling på anbudsmarknaden samt utveckling av vår anbudsprocess.

Du arbetar relationsbyggande med att skapa och upprätthålla goda relationer med både befintliga och potentiella kommuner och deras upphandlingsfunktion och är ett stöd för affärsområdet i affärsutvecklingsfrågor. En eller ett par resdagar kan förekomma per månad för att besöka våra verksamheter eller samarbetspartners i olika kommuner.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett dynamiskt, utvecklande och spännande jobb i en miljö där vi samarbetar för att nå uppsatta mål, där vi strävar efter att vara informella men professionella och där vi försöker värna om balansen mellan privatliv och yrkesliv. Självklart har vi kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

Vem vi söker
För att vara framgångsrik i rollen som Bid Manager har du ett utpräglat affärsfokus med förmågan att framgångsrikt driva ditt eget och andras arbete framåt. Du har ett öga för både detaljer och helhet och kan balansera mellan att vara noggrann och effektiv. Du är en duktig kommunikatör med mycket god förmåga att även uttrycka dig i skrift, då du är den som också skriver och formulerar anbuden.

Då arbetsbelastningen på anbud kan variera mellan intensivare arbetstoppar och lugnare perioder, är det viktigt att du både kan hantera intensivare perioder och att under lugnare perioder driva det proaktiva arbetet framåt. Du trivs förmodligen i en roll där du har många olika kontaktytor och kan skapa och underhålla goda relationer till olika samarbetspartners framgångsrikt.

Erfarenhet och kvalifikationer
- Högskoleexamen inom ekonomi/juridik eller motsvarande.
- Relevant erfarenhet av anbudsarbete/anbudsprocessen antingen som inköpare eller som anbudslämnare/affärsutvecklare, helst med erfarenhet av offentlig upphandling.
- Goda kunskaper om LOU, juridisk terminologi, avtalsrätt.
- Erfarenhet av projektledning.
- Meriterande om verksamhetskunskap från omsorgsområdet.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal och skrift.
- B-körkort




Övrig information
- Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning.
- Omfattning: Heltid.
- Tillträde: Enligt överenskommelse.
- Plats: Tjänsten utgår från Frösundas huvudkontor i Solna med möjlighet till flexibilitet.


Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag 12 december

Besök gärna vår hemsida: www.frosunda.se

Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Jonas jarborn, Chef Kvalitet och verksamhetsstöd, tel: 076-5476014 jonas.jarborn@frosunda.se

Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Vendela Zetterkvist, HR-specialist/rekrytering, tel: 010 1303907 vendela.zetterkvist@frosunda.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frösunda Omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024