OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Ystad Energi:
Ystad Energi AB är ett av Ystads kommun helägt bolag med verksamhet inom el, värme, öppet stadsnät och elförsäljning. YEAB omsätter 190 Mkr per år och har 32 anställda. Elnätsverksamheten överför 217 GWh och fjärrvärmeverksamheten levererar 140 GWh värme. Öppet Stadsnät med fiberanslutning är under intensiv uppbyggnad både i staden och på landsbygden. Från den 1 januari 2018 kommer vi även att ha ett nytt bolag där vi ska sälja el till våra kunder.
Ystad Energi AB står för modern hållbarhet, kompetens, säkerhet och prisvärda produkter inom elnät, fjärrvärmeförsörjning, öppet stadsnät och elförsäljning.
Arbetsbeskrivning:
Vi söker nu dig som vill vara företagets ansikte utåt och jobba på vår customer service och sälja el, fjärrvärme och fibernät. I rollen som affärsinriktad customer service får du arbeta med kundrådgivning kring våra produkter och tjänster samt med utåtriktad försäljning med både inkommande och utgående samtal. I arbetet ingår också avtalshantering, kundflyttar och fakturering som hanteras i företagets moderna kund- och faktureringssystem BFUS. På Ystad Energi kommer du att vara del i och påverka uppbyggnaden av den nya affären kopplat till elförsäljning och hållbara energitjänster. Du kommer att ingå i ett nytt team som har till uppgift att sätta och trimma in våra nya processer kring kundservice och försäljning. En riktigt spännande resa!
I din vardag kommer du att arbeta i vårt kund- och faktureringssystem, via telefon, kundbesök och vara ansiktet utåt vid event samt kundaktiviteter, ge våra kunder en förstklassig service och upplevelse. Din roll omfattar att hantera ärenden på ett korrekt sätt och att du alltid är uppdaterad med vad som händer inom företaget och branschen. Du kommer även vara behjälplig för framtagning och produktion av publikationer och direktutskick. Du behöver ha ett visst ekonomiskt sinnelag. Du kommer att hantera både inkommande och utgående kommunikation samt att ha kundkontakt med befintliga och presumtiva kunder i grupp och enskilt.
Uppdraget är på heltid med start omgående.
Profil:
Du som söker är en utåtriktad person som är kommunikativ och behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift. I ditt arbete är du noggrann och ansvarstagande. Du har mycket god datorvana, meriterande är det om du har branschkunskaper och erfarenhet i BFUS eller vana utav liknande system.
För att klara uppgiften tror vi att du förstår principerna för ärendehantering, dokumentation, produktinformation, avtalshantering och faktureringssystem. Vidare tror vi att du har arbetat med försäljning och vet hur man gör behovsinventering och genomför ett säljsamtal med kundadministration. Du har en naturlig fallenhet för att ge mycket god serviceupplevelse och skapa förtroende. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö där du kommer vara lite av en spindel i nätet.
Vi erbjuder ett öppet arbetsklimat och intressanta utmaningar inom energi, hållbarhet och samhällsbyggnad för framtiden.
Denna rekryteringsprocess:
I denna rekrytering samarbetar Ystad Energi med HIREQ. För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52
0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin
Nicole Areskoug
0411-55-55-56