OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat i SAP och har tidigare erfarenhet av kredithandläggning och kundreskontra? Trivs du i en självständig roll med många kontakter och eget ansvar? Då kan detta spännande uppdrag vara något för dig.
Vår kund är ett internationellt bolag verksamt inom fastighetsbranschen med kontor centralt i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 1 år, med start i augusti, och det kan även finnas möjlighet till anställning på sikt.
Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen kommer du att arbeta med betalningsflödet för bolagets hyresgäster och ha ansvar för kunder och deras kreditärenden. Du kommer att ha ett eget ansvar och självständigt driva dina processer framåt, men samtidigt vara del av ett team på 5 personer. Du kommer att ha många kontaktytor, såväl internt som externt, till stor del via mail och telefon.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Bokföring av inbetalningar
• Kundkontakt via telefon och mail
• Kontoavstämningar
• Kreditbedömning och uppföljning
• Inkassohantering
• Åldersanalys
• Rapportering
• Utredningar
• Samarbete och stöd till kundansvariga, inkassobolag, ekonomiavd mfl.
Vem är du?
Vi utgår från att du har en utbildning inom ekonomi, är gymnasieekonom eller har motsvarande kompetens. Du har 1-3 års erfarenhet av arbete med kreditärenden, inkasso eller kundreskontra.
Du är van att arbeta självständigt, ta ansvar och driva ditt arbete framåt, med kunden i fokus. Som person är du analytisk, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som trivs med att ha många kontakter, är kommunikativ och bidrar med en positiv attityd. Du arbetar strukturerat, vågar ta initiativ och har en hög servicekänsla och ett stort engagemang.
Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska är mycket god. Du har tidigare arbetat i SAP och är en van användare av MS Office-paketet, främst Excel.
Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Om verksamheten
Om Poolia
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Förmåner
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Som anställd hos oss har du tillgång till förmånsportalen Benefits där du kan ta del av olika erbjudanden inom bland annat hälsa, försäkringar och hushållsnära tjänster. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom