OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt huvudkontor i Värnamo söker vi dig som tillsammans med oss vill se in i framtiden och ge oss verktygen, kunskapen och möjligheter för vår pågående utvecklingsresa.
Du ansvarar för att ta fram och implementera en plan för vår ekonomiavdelning och identifiera affärsmöjligheter för Separett AB, filialer och dotterbolag i världen.
Ditt uppdrag
I din roll kommer du bli du en viktig och stark kraft i Separetts ledningsgrupp. Utifrån verksamhetens affärsplan kommer du i huvudsak arbeta framåtriktad med att stötta dina kollegor i frågor gällande ekonomi och affärsutveckling.
Tillsammans med en medarbetare ansvarar du för alla former av ekonomiska funktioner i Separetts drift och utveckling. Detta innebär ansvar för koncernbokslut, redovisning, likviditet, resultatuppföljning, kalkyler, bankkontakter, stat och kommun samt exportfrågor. Du är stöttande och rådgivande såväl på avdelningsnivå som till våra dotterbolag i Finland och USA med tillkommande så som Separett Gmbh.
Vi förväntar oss att du agerar som vår ”Business navigator” där du bland annat;
• Bidrar till att skapa optimala beslutsunderlag för olika delar i organisationen genom skarpa analyser av data och siffror.
• Identifierar möjligheter och hot.
• Initierar aktiviteter som leder till ökad kundnöjdhet och ökat resultat.
• Bidrar till framtida strategiarbete.
I rollen rapporterar du till VD och bidrar kreativt i ledningsgruppen.
Dina kvalifikationer
Vi söker en Civilekonom med erfarenhet av liknande roll och en mycket god verksamhets- och affärsförståelse. Vi förutsätter att du har en hög utvecklad IT och systemkunskap, är en hängiven användare av Office och behärskar framför allt Excel på mycket hög nivå. Vi ser med fördel att du har erfarenhet från små eller medelstora bolag där teamkänslan och entreprenörsdrivet är tydligt.
Personliga egenskaper
För att du ska lyckas och trivas hos oss är det viktigt att du är en prestigelös ledare och lagspelare som har en härlig passion och förståelse för såväl medarbetare, affären och verksamheten. Du skapar förutsättningar för bra samarbete. Du bygger ditt ledarskap på förtroende och involvering och har pondus samt modet att utmana konstruktivt.
Vi på Separet utvecklas ständigt och för att lyckas med det krävs det att vi har modiga ledare och medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och strategier.
För oss är vår väl genomarbetade värdegrund viktig och det är viktigt att du trivs som bäst i en värderingsstyrd organisation.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en bred ledarroll där du får stora möjligheter att påverka, bidra med strategisk höjd och arbeta nära verksamheten. Vi ser också att rätt person får stora möjligheter att inom givna ramar forma och utveckla rollen. Vill du bli vår nya medarbetare och arbeta tillsammans med ett kompetent och glatt gäng i nybyggda lokaler är du varmt välkommen med din ansökan.
Din ansökan
Vid denna rekrytering samarbetar Separett med HR-strateg. Vi önskar din ansökan nedan omgående, då urval kommer ske löpande.
Företaget
Separett AB med visionen att bidra till en högre livskvalitet för de många.
I över 40 år har det svenska familjeföretaget Separett utvecklat vattenfria toalettlösningar med syftet att öka livskvaliteten, underlätta vardagen och göra den mer bekväm för alla.
Separett AB grundades 1976 och idag används Separett produkter över hela världen. Separetts produkter gör det möjligt att spara vatten till något mer värdefullt än att spola bort sitt avfall med.
Idag lever 2 miljarder människor utan tillgång till en grundläggande toalettlösning - det är 2 miljarder för många. Tillsammans med olika organisationer har Separett bidragit med vattenfria och avloppsfria toaletter till så gott som alla kontinenter.
Separett med huvudkontor i Sverige och dotterbolag i Finland och USA är idag ca 35 anställda och omsätter ca 92 MSEK. Läs mer på www.separett.com.