AFFÄRSINRIKTAD FÖRETAGSRÅDGIVARE OCH STF KONTORSCHEF

AFFÄRSINRIKTAD FÖRETAGSRÅDGIVARE OCH STF KONTORSCHEF

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Sparbanken Göinge har kontor i Farstorp, Glimåkra, Röke och Vinslöv och samtliga erbjuder fullservice inom bank och försäkring. Banken har en affärsvolym på ca 18 miljarder kr och har ca 55 medarbetare. Vi är en bank med väldigt hög kundnöjdhet. Våra ledord är Trygg-Nära-Personlig vilket genomsyrar hela vår verksamhet. Alla beslut fattas lokalt och nära kunderna. Vi är en trygg arbetsplats med nöjda medarbetare och stort lokalt samhällsengagemang. Via bankens ägarstiftelser ger vi varje år tillbaka en del av vår vinst till bygden där vi verkar. Vi arbetar i moderna och nyrenoverade lokaler på alla våra kontor. Sparbanken Göinge har under de senaste åren expanderat kraftigt och behöver nu stärka organisationen.
Är du affärs- och resultatinriktad, har förmågan att lyfta dina kollegor/medarbetare och samtidigt vill ha möjligheten att jobba med företagskunder? Vi söker en företagsrådgivare i kombination med rollen som ställföreträdande kontorschef för kontoren i Glimåkra, Röke och Farstorp. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som företagsrådgivare och ställföreträdande kontorschef har du förutom kundansvar för ett antal företagskunder även ansvar för medarbetare i teamet tillsammans med kontorschefen. Ni driver tillsammans verksamheten med fokus på affärer, kundnöjdhet, kreditkvalitet och även en del administration.
Det är en roll med många kontaktytor, mot både kunder och internt i banken. Du kommer jobba nära teamet som består av ca 20 medarbetare med roller som privatrådgivare, företagsrådgivare och kundtjänstmedarbetare. Vi söker dig som är lösningsorienterad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. I rollen ansvarar du för att genom ett tydligt och lokalt affärsmannaskap utveckla din kundbas utifrån lönsamhet, risk och kundnöjdhet. Vi har en hög kundnöjdhet som står mycket högt upp på agendan varför rollen kräver ett stort mått av affärsmässighet och hög servicenivå. Du driver företagsaffären i nära samarbete med kollegorna som arbetar inom företag- och privatmarknaden. För oss är samspelet mellan företags- och privatrådgivare en viktig framgångsfaktor. Du arbetar självständigt, men har stöd av bankens specialister och ser till att kunden får ta del av hela bankens kompetens och erfarenhet.

Till stora delar innebär rollen att du fungerar som ett bollplank till dina medarbetare/kollegor där du driver affärerna i en miljö med korta beslutsvägar genom stort engagemang och tydligt ledarskap skapar du rätt förutsättningar för att medarbetarna ska kunna leverera och fortsätta utvecklas.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som bygger förtroende, skapar en positiv och inkluderande arbetsmiljö, visar intresse, respekt och omtanke för andra och behandlar alla lika. Du har en förmåga att stötta och motivera dina medarbetare/kollegor. Du har ett stort engagemang och vill se människor växa! Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller inom redovisning/revision och som idag jobbar som företagsrådgivare och har några års erfarenhet av den yrkesrollen alternativt annan likvärdig erfarenhet. För att lyckas i rollen förväntas det att du agerar utifrån bankens strategi och värderingar samt att du har en stark positiv drivkraft och en särskilt god förmåga att få kunden att känna sig utvald. Du har viljan att skapa affärsmöjligheter och ambitionen att addera mervärde hos våra kunder. Du har ett utåtriktat sätt och ett brinnande intresse för att göra affärer. Genom lyhördhet och genuint intresse för kundens behov skapar du förtroenden och bygger långsiktiga relationer. Du trivs med att arbeta såväl i grupp som självständigt, är noggrann och har en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete.

Information och kontakt
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Glimåkra men du rör dig även runt på våra kontor i Röke, Farstorp och Vinslöv. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Tillsättning sker efter överenskommelse, men skicka gärna din ansökan via www.wikan.se redan idag. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag som är den 13 februari.
Vill du arbeta med att skapa trygga, nära och personliga möten så är du välkommen att söka tjänsten!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044-590 65 12.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2023

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


9 december 2024

Product Manager

2 december 2024

Product Manager

2 december 2024

14 november 2024