Affärsinriktad HR-konsult

Affärsinriktad HR-konsult

Arbetsbeskrivning

På Kontek har vi ett stort gemensamt intresse - lön och HR! Vår vision är att Kontek ska ha bäst rykte i branschen. Vill du bidra med ditt engagemang och kunnande? Bra, då kan vi ha jobb till dig!
Under många år har vi på Kontek fokuserat på kärnverksamheten lön, bland annat med vårt egenutvecklade lönesystem. Under senare tid har en ny gren vuxit fram: den som handlar om HR-uppgifter. Idag har vi en portfölj med uppskattade produkter och tjänster inom HR-området och vi fortsätter utveckla erbjudandet mot kund med ännu fler tjänster.
I den här tjänsten arbetar du till största delen gentemot kunder och hjälper dem med olika HR-tjänster. Det handlar om att upprätta personalhandböcker, arbetsmiljöhandböcker, genomföra lönekartläggningar och fungera som ett chefsstöd i tjänsten "Min HR". Du utformar och håller webbinarier och utbildningar inom HR-området. Du utformar, granskar och uppdaterar faktatexter och blanketter inom HR-området. Vi adderar till fler tjänster hela tiden, näst på tur står bland annat rekryteringsstöd.
En grund i många av våra HR-tjänster är vårt egna HR-system Kontek HRM. Du arbetar mycket i det systemet, i viss mån som användare men framförallt administrerar du regelverken i systemet.
Det finns mycket mer att utveckla och bygga på inom området, så du kommer att arbeta på en avdelning med ett stort mått av nybyggaranda. Du och dina kollegor samarbetar tätt för att utveckla och förfina nya och befintliga HR-tjänster.
Relationen och kontakten med kunderna är viktig, vilket ställer krav på din lyhördhet och prestigelöshet - och inte minst affärsmässighet. Tjänsten innebär mycket självständigt arbete, där du behöver planera, tidsätta och avsluta dina kundprojekt på ett professionellt sätt. Du arbetar mestadels från kontoret med telefon/webbkontakt, men resor och besök hos kund förekommer.
Teamet består idag av de tre M:en - Madeleine, Marlene och Mattias, tillsammans med Catinca som är chef för avdelningen.
Om dig
Du har dessa formella meriter:
Högskoleutbildning inom personalområdet - eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Minst 2 års erfarenhet inom HR-området.
Goda kunskaper i Office- eller Google-paketet.
Goda kunskaper i svenska och engelska.

Du är mycket duktig på att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Du har ett genuint kundfokus och förmåga att agera affärsmässigt. Du har lätt för att skapa och upprätthålla kontakt med kunder, kollegor och andra samarbetspartners. Du är bekväm med och gillar att planera och arbeta strukturerat. Du har intresse och förmåga att arbeta "bakom väggen" i framförallt vårt HRM-system. B-körkort är ett krav.
Du delar givetvis våra kärnvärden, vilka innebär att vi är kunniga, alerta och familjära!
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i den här rekryteringen för att hjälpa oss att hitta kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen. Du kommer därför att få genomföra ett logiktest och ett personlighetstest när du skickat in din ansökan till oss.
Om Kontek
Kontek är ett specialistbolag med produkter och tjänster för hela löneprocessen. Vi fortsätter inkludera smart teknik i lönearbetet och erbjuder helt webbaserade, flexibla lösningar för löneadministrationen. Våra kraftfulla program inom löne-, tid- och reseredovisning hjälper tusentals företag och organisationer till en smidigare lönehantering. Vi erbjuder även outsourcing för kortare eller längre perioder samt support och utbildning. Kontek ingår i Vismakoncernen och har varit verksamt i lönebranschen sedan 1934. Vi har cirka 175 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Värnamo och med huvudkontor i Ljungby.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontek Lön AB LJUNGBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

LÅNGG 19
LJUNGBY

Postadress

BOX 193
LJUNGBY, 34124

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024