Affärsinriktad inköpare

Affärsinriktad inköpare

Arbetsbeskrivning

Hos oss utgår vi från kundens unika behov och förutsättningar och skapar mervärde genom hög tillgänglighet, personligt bemötande och snabba beslut. Är du en lagspelare som drivs av att leverera resultat över förväntan? Vill du lära dig nya saker och drivs av att skapa långsiktiga relationer? Då kan det vara dig vi söker!
Som Inköpare kommer du att bidra till vår fortsatta tillväxtresa genom att proaktivt hitta nya produkter, analysera och förhandla priser samt göra inköp. Arbetet innebär så väl interna som externa kontakter. Du kommer arbeta nära inköpsavdelningen men även med övriga kollegor inom företaget. Våra leverantörer finns runt om i världen som du har daglig kontakt med. Du förväntas även att resa ett par gånger varje år till leverantörer i Asien och Europa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Utveckla befintliga relationer med leverantörer samt skapa nya
- Dagliga inköp och kontakt med våra leverantörer
- Förhandla leverantörsavtal och optimera pris samt kvalitet
- Registrera nya leverantörer och artiklar i vårt affärssystem
- Proaktiv leveransbevakning
- Analysera marknaden för att förstå vad kunderna vill ha
Som person är du:
- Driven, engagerad och kommer med nya idéer
- Noggrann och strukturerad
- Ambitiös och motiveras av att utvecklas och lära dig nya saker
- Effektiv och kan prioritera rätt saker för att få resultat av ditt arbete
- Analytisk och har en förmåga att se helheten. Du förstår vad som skapar värde och vad du behöver leverera för att kunna ge rätt stöd till affären.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos SE Equipment. Vi ser att du uppskattar kundkontakt och är relationsskapande samt självgående. Du har god förhandlingsvana och förståelse för den legala biten kopplat till förhandling och avtal. Vi ser gärna att du har arbetat med någon form av försäljning tidigare. Det här är rollen för dig som arbetar strukturerat och trivs med frihet under ansvar.
Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling, inköp, ekonomi eller juridik eller motsvarande relevant erfarenhet. För att lyckas i rollen har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Du har även stor erfarenhet av att arbeta i affärssystem och goda kunskapar i Office-paketet.
Vad vi erbjuder dig:
Förutom marknadsmässiga löner erbjuder vi fina förmåner i form av bland annat pensionsavsättning, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt andra sociala aktiviteter. För dig som tycker om att ta ansvar och vill utvecklas finns det stora möjligheter till utveckling i både rollen och inom företaget.
Vi kommer i denna rekrytering lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Genom vår affärsidé att tillgodse marknadens behov av tillbehör och redskap, har vi byggt upp ett av Europas största lager i sitt slag. Den långa branscherfarenheten och det breda sortimentet gör att SE Equipment kan erbjuda en skräddarsydd lösning för både återförsäljare och tillverkare.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan senast 30 november. Du skickar din ansökan till rekrytering@se-europe.com I samband med att du skickar din ansökan samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter under pågående rekryteringsprocess. Efter processen är avslutad kommer dina uppgifter att raderas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S E Equipment AB Linköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2024
  • Ansök senast: 1 december 2024

Postadress

Låsblecksgatan 8
Linköping, 58941

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024