OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Stadsledningsförvaltningen har cirka 450 medarbetare och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra – för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen, för att nämna några.
Stadsledningsförvaltningen ska
• leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden.
• erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna.
• i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg.Om arbetsplatsen
Avdelningen för ekonomi och styrnings uppdrag är att leda, stödja och utveckla ekonomi-, inköps- och styrningsprocesser för en hållbar ekonomisk utveckling. Vi utvecklar och förvaltar stadens ekonomisystem, inköpssystem och beslutsstöd. Koncernövergripande frågor inom ekonomi, finans, och bolag samt att förse koncernen med kapital på kort och lång sikt är andra uppgifter som ingår i avdelningens uppdrag.
Avdelningen består av 50 medarbetare som är organiserade i fyra enheter; ekonomi, finans och bolag, verksamhetsstyrning och inköp. Vårt fysiska kontor finns på Järnvägsgatan 14 i centrala Helsingborg.
Vår upphandlare av tekniska konsulter ska vara föräldraledig vi söker därför någon som vill ersätta henne.
Vill du arbeta inom en enhet som jobbar i framkant och som hela tiden aktivt arbetar för att utveckla inköpsområdet? Du vill något. Det vill vi med!
Du drivs av att göra goda affärer och skapa värde för dina uppdragsgivare. Du har en utvecklad förmåga att strukturera detaljer och delar till en sammanhållen helhet, du har fallenhet för att se vad som är väsentligt i sammanhanget. Du är kontaktskapande, en god lyssnare och har en utvecklad förmåga att kommunicera med alla personer och personligheter såväl internt som externt. Du behöver kunna värdera när du har ett tillräckligt beslutsunderlag framme, ta ställning i vägval och vara beslutsför utan att dra frågor i ”långbänk”. För att utveckla arbetsområdet behöver du utmana lagstiftning och praxis, det kräver ett avvägt risktagande vid beslutsfattande inom ditt uppdrag.
Du kommer mestadels att arbeta mot Fastighetsförvaltningen med upphandling av tekniska konsulter men även med stadsövergripande upphandlingar.
Vi är indelade i två kompetenta team med individer som uppskattar varandras olikheter, är ansvarstagande, gillar att utmanas i vårt arbete och har nära till skratt. Vi trivs att arbeta tillsammans.
Ditt uppdrag
• Att som processledare genomföra upphandlingar och avtalsuppföljning
• Att jobba inom inköpsprocessen med behovsutredning, marknadsanalys, förfrågningsunderlag, avtal och avtalsuppföljning inom ditt kategoriansvarsområde
• Att utveckla den offentliga affären
• Att leda avtalsgrupper mot gemensamma mål
• Att arbeta mot verksamhetsmål och dina utvecklingsmål
• Att samverka, förankra och kommunicera med förvaltningar och kommunala bolag
• Att vara en god lagkamrat där samarbete värderas högt
• Att vara kreativ, vidsynt och nyfiken!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat utbildning och yrkeserfarenhet. Önskvärt är några års erfarenhet av inköps- eller upphandlingsfrågor samt universitet eller högskoleutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av inköp inom entreprenadkonsulter, projektledning eller kravhantering. Vi värdesätter din erfarenhet inom, upphandling, inköp, avtal, grupputveckling och presentationsteknik men också dina personliga egenskaper. Som person är du positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning. Du drivs av att utveckla och förändra samt har en mycket hög servicenivå. Du är även naturligt intresserad och ser ett värde i att utveckla dig själv och dina kollegor. Du har en god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift och har lätt för att skapa och bibehålla relationer.
Vi ser gärna en mångfald bland de sökande. Mångfald gör oss mer effektiva i vårt uppdrag och utvecklar vårt arbete. Vi söker efter dig som vill arbeta i framkant, ta ansvar och utveckla området tillsammans med oss!
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2022-05-23
Anställningsform: Vikariat
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Augusti 2022
Varaktighet: T.o.m. sommaren 2023
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.