Affärsinriktad Kundservice/säljsupport till Qlosr

Affärsinriktad Kundservice/säljsupport till Qlosr

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett bolag i framkanten inom IT-lösningar? Vill du vara en del av ett team och en kultur där du får påverka ditt arbete i hög utsträckning? Vi på Qlosr Group expanderar kundserviceteamet och söker en affärsinriktad Kundservice/säljsupport. Vi erbjuder dig en dynamisk roll där din personliga utveckling står i fokus. Låter det som något för dig? Läs gärna vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Qlosr Group AB är ett snabbväxande IT-företag med lösningar som ligger långt fram i tiden. Vi är ett svenskt företag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Skara och erbjuder smarta, effektiva IT-lösningar till företag och skolor. Vår filosofi är att identifiera och förstå våra kunders verksamhet, behov, situation samt målbild, för att hitta de bästa lösningarna. Vi gör detta genom kundteam som tryggt förvaltar valda systemlösningar, men som också tar initiativ att hitta, utveckla och installera moderna lösningar som underlättar kundens digitaliserings­resa.

På kontoret i centrala Gårda hittar du 30 kollegor och ett härligt litet gäng med stor teamkänsla. Vi är en prestigelös grupp som är serviceorienterade ut i fingerspetsarna och arbetar med IT-teknik, affärsutveckling, kundservice och lagerverksamhet. Vår organisation växer och vi behöver nu förstärkning i kundserviceteamet.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Qlosr Group.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som Kundservice/säljsupport är dynamisk och du kommer agera som hjärtat i organisationen. Din roll är viktad inom tre olika fält: dagliga uppgifter inom kundservice, internt kundansvar samt avlastning mot interna avdelningar inom Backoffice.

De dagliga uppgifterna inom kundservice består primärt av:


* Kundkommunikation – telefon & ärendehantering
* Orderhantering i webshop
* Administrera reklamations- och returärenden
* Administrera kundordrar/offerter
* Orderuppföljning/leveransbevakning
* Besvara produktförfrågningar


Det interna kundansvaret innefattar ansvar/avlastning för utpekade kunder i samarbete med kundansvarig och inköp. Ni kommer som ett team ta hand om inkommande orders/ärenden, ansvara för att kundens avtalssortiment stämmer och medverka vid kundmöten.

Avlastningen inom Backoffice och mot vår inköp- och ekonomiavdelning innebär hantering av inkommande telefonsamtal, ärenden i våra ärendesystem, hantera returer/reklamationer och reklamationer från kund.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom service och/eller kundhantering där du arbetat med telefon och mejl som främsta arbetsredskap
- Har ett stort intresse för IT-branschen och ny teknik
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Följande är meriterande:


* Eftergymnasial teknisk utbildning


För att lyckas i rollen är du ansvarstagande och ingjuter förtroende i våra kunder med din kommunikation. Du är nyfiken och intresserad i din självutveckling och har ett driv/vilja i att vidareutvecklas. Du är problemlösande och ser lösningar istället för problem när du stöter på utmaningar.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Åvägen 17H, Göteborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Qlosr Groups önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Qlosr Group här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2023
  • Ansök senast: 15 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Eftermarknadsansvarig till Bonnet.se

10 oktober 2024