Affärsinriktad produktionscontroller

Affärsinriktad produktionscontroller

Arbetsbeskrivning

Verdis är en av Sveriges ledande privata aktörer inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av Verdis Nordic; en hållbarhetsinriktad koncern som erbjuder miljötjänster inom Norge, Danmark, Finland och Sverige.




Verdis är en av de ledande aktörerna inom avfallsbranschen och ansvarar för att leverera högkvalitativa tjänster till våra uppdragsgivare.

Vi är stolta över vårt engagemang för att upprätthålla miljövänliga lösningar och att främja en hållbar framtid genom att hantera avfall på ett ansvarsfullt sätt. Nu söker vi en engagerad och affärsinriktad produktionscontroller som kommer att arbeta dedikerat med att stötta den operativa verksamhetens chefer inom bolagets region syd.

Om tjänsten
Som produktionscontroller hos Verdis är ditt övergripande ansvar att säkerställa att bolagets produktionschefer får ett affärsinriktat stöd i såväl ekonomiska frågor som operativa utmaningar, i syfte att öka lönsamheten och kunskapsnivån inom organisationen. Du följer upp och analyserar produktionsresultatet inom regionens produktionsenheter med fokus på nyckeltal och processer inom produktionen. Du kommer att ha ett tätt samarbete med produktionschefer och arbetsledning inom regionen, liksom med vår andra produktionskontroller, Daniel, som arbetar mot region Nord. I rollen som produktionscontroller ingår du i den operativa ledningsgruppen, där du är med och påverkar den dagliga styrningen av bolaget.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

- Stötta produktionscheferna inom regionen på ett övergripande affärsmässigt plan
- Ansvara för uppföljning och analys av produktionsresultatet inom regionens produktionsenheter
- Uppföljning av bestämda förbättringsaktiviteter
- Uppföljning och analys av nyckeltal inom produktionen
- Budget- och prognosarbete
- Kostnads- och lönsamhetsanalyser
- Utbildning av chefer och kollegor inom produktionen kring ekonomiska nyckeltal och processer
- Tillsammans med produktionscontroller för region Nord ta fram och utveckla processer inom ansvarsområdet
- Projektkalkylering, t.ex. kärlprojekt

Vi söker dig som:

- Har en stark analytisk förmåga med en övergripande ekonomisk utgångspunkt som genomsyrar ditt arbetssätt
- Kan arbeta självständigt och tar egna initiativ för att driva verksamheten framåt
- Är lösningsorienterad och målinriktad
- Har mycket lätt för att samarbeta med andra, liksom god förmåga att kunna skapa och bibehålla yrkesmässiga relationer
- Har en hög arbetskapacitet och förmåga att arbeta effektivt även i stressfulla situationer

Vidare har du en vass ekonomisk kompetens med flerårig erfarenhet från liknande befattning där du har nått dokumenterat goda resultat. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande, t.ex. inom företagsekonomi. Du är erfaren inom projektledning och för att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att både kunna initiera förändringar och implementera dem. Du har en utmärkt kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift, både på svenska och på engelska. Du har ett övergripande intresse, och fallenhet, för olika datorsystem och är en fena på Excel.

Har du erfarenhet av arbete med ständiga förbättringar i form av t.ex. lean och 5S, är detta mycket meriterande. Likaså om du har erfarenhet från avfallsbranschen.

Som en ledande aktör inom branschen vill vi säkerställa effektiv resurshantering och hållbara lösningar i alla led. Vi strävar därför efter att våra medarbetare har ett gott hållbarhetsfokus genom att ta hänsyn till sociala, ekonomiska, miljömässiga och arbetsmiljömässiga faktorer.

Om tjänsten
Start: Enligt överenskommelse.
Anställningsform och omfattning: Tillsvidareanställning (provanställning om sex månader tillämpas), heltid.
Arbetsort: Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Älvsjö. I rollen stöttar du våra chefer i bland annat Östergötland, Värmland och Skåne varför resor förekommer. 

Låter det här som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer genomförs löpande och vi strävar efter att tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på ansokan@verdis.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 12 januari 2024

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


Business Controller till REF

Business Controller till REF

21 november 2024

21 november 2024

Business Controller (konsultuppdrag)

Business Controller (konsultuppdrag)

21 november 2024