OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med våra två varumärken, Gerdmans och Runelandhs, är vi ett företag som genom ett heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakterhjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö. Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Med 75 års erfarenhet så har vi lärt oss att varje arbetsplats är unik och har sina egna behov. Vårt mål är att erbjuda allt från skräddarsydda lösningar och tjänster till de enklaste produkterna. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. För mer info om företaget se: www.gerdmans.se
Nu söker vi en Affärsinriktad VD
Är du en affärsmässig ledare med förmågan att skapa en vinnande kultur i en internationell organisation? Då Gerdmans nuvarande VD tar nästa steg inom koncernen, söker vi nu hans efterträdare. Din utmaning blir att skapa en fortsatt stark och lönsam tillväxt genom ett inspirerande och affärsinriktat ledarskap.
Tjänsten innebär personalansvar för cirka 140 personer och med direktrapporterande försäljningschefer i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Holland och Belgien. Du kommer resa frekvent till dina marknader men även till TAKKT koncernens huvudkontor i Tyskland och där din närmaste chef är placerad.
Målet är att skapa en kund- och prestationsorienterad organisation genom effektivt samarbete, engagemang och kommunikation. Du ansvarar för att implementera övergripande strategier för försäljningen samt genomföra marknadsaktiviteter tillsammans med dina lokala team i respektive land.
Vi tror du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning och flera års erfarenhet av en kommersiell ledarroll med budgetansvar och goda försäljningsresultat. Du har drivit förändringsprocesser tidigare och fått personal att växa i internationella sammanhang. Erfarenhet av att navigera i en matrisorganisation är en fördel. Tjänsten kräver professionella kunskaper i engelska. Kunskaper i tyska är en fördel.
Som ledare har du en god förståelse för hur motivation skapar engagemang och resultat. Med en inspirerande och coachande ledarstil lyfter dina medarbetare till nya nivåer, du är kommunikativ och anpassningsbar samt kan hantera kulturella skillnader. I rollen krävs förmågan att kunna lyft blicken och tänka strategiskt för att vara steget före. För oss är det viktigt att du delar värderingar såsom: sätta kunden först, uppmuntra andra, ta ansvar och sträva efter att bli bättre varje dag.
Är du duktig på att skapa relationer och bygga framgångsrika team? -Då kan detta vara din nästa utmaning som ledare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391.
Lämpligen bor du på pendlingsavstånd från Markaryd och en internationell flygplats.
Varmt välkommen med din ansökan!