OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IFS är en ledande leverantör av komponentbaserade affärssystem, med 2 600 anställda och försäljning i 45 länder. Våra 2 000 kunder finns inom bilindustrin, industriell tillverkning, drift- och anläggnings, utility och telekom, processindustri, offentlig sektor samt flyg- och försvarsindustri. Att arbeta på IFS innebär samarbete i lokala och globala nätverk av kompetenta arbetskamrater med stora möjligheter till erfarenhetsutbyte och arbete i andra länder och miljöer.
Affärskonsult Service Management
Beskrivning
IFS Service managementlösning består av ett antal moduler inom IFS Applikations. En typisk service management lösning kan bestå av arbetsorder, anläggningsobjekt, mobila klienter, callcenter, avtal, inköp och fakturering. Kundens verksamhet kännetecknas ofta av stora volymer arbetsorder, mobila tekniker, reservdelshantering, uppföljning mot kundavtal med olika servicenivåer och krav på snabb korrekt information till tekniker. Service management området är ett av de områden som IFS fokuserar på och där vi de senaste åren har haft mycket stora framgångar med kunder som exempelvis Eltel, Anticimex, Dalkia och Kalmar Industries.
Dina arbetsuppgifter
Som affärskonsult arbetar du som konsult kring vår produkt IFS applikations.
Du ingår i en konsultgrupp som i projektform arbetar med att införa IFS Applikations hos våra kunder och som också ansvarar för förvaltningen av ett antal kunder. Du arbetar med delprojektledning, planering, utbildning, rådgivning samt utredning av frågor som rör Service management modulerna. En stor del av arbetet utförs ute hos våra kunder. Arbetet innefattar att du i samråd med kunden tar fram lösningsförslag för dennes verksamhet, har kontakt med kunden och utvecklar dess användare av IFS Applikations. Du ansvarar för att skapa beläggning för din och dina egna kollegors tid genom att se och föreslå nya åtgärder som ökar våra kunders affärsnytta. Tillsammans med säljare kan du delta i säljaktiviteter och workshops med nya kunder och befintliga kunder som vill utöka sin lösning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Placeringsort är Stockholm.
Din erfarenhet
Vi tror att du har en bakgrund och kompetens som gör att Du trovärdigt kan föreslå och argumentera för rutin och verksamhetsförändringar för kundens ledningspersonal. I arbetet som affärskonsult är verksamhetskunskap en viktig del och vi ser därför att Du har erfarenhet från kvalificerade arbetsuppgifter som rör arbetsorderhantering, callcenter, SLA-avtal, mobila lösningar för servicetekniker, inköpslösningar. Erfarenhet från IFS applikations eller annat modernt affärssystem är mycket meriterande. Du jobbar förmodligen idag hos ett företag som inom servicebranschen, i en ledande roll. Du kan finnas hos konsultföretag som arbetar med processförbättringar hos företag i servicebranschen.
Du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper. Du uttrycker dig väl på svenska och har goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift.
Körkort
B-körkort fordras då en stor del av arbetstiden är förlagd hos IFS kunder. Kunderna finns vanligtvis inom tre timmars resväg från Stockholm. Det förekommer även längre resor och övernattningar. IFS Scandinavia är en skandinavisk verksamhet där stort utbyte av kunskap och resurser sker mellan de skandinaviska länderna och internationella projekt blir allt vanligare.
Personliga egenskaper
Som person är Du positiv, engagerad, initiativrik och kan entusiasmera andra. Du är en strukturerad problemlösare som kan vara drivande