OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt som är attraktiva för människor att leva i. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare som arbetar mot samma mål - att vara ledande i utveckling, produktion och förvaltning av rummen som du bor och arbetar i. Med vår kooperativa värdegrund är Riksbyggen en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Här får du ett jobb med rum för hela livet!
Som administratör för skötsel och lokalvård kommer du att få en nyckelroll. Din förmåga att organisera, planera och strukturera kommer att vara väldigt viktig. Du kommer att ha goda möjligheter att utveckla både dina uppdrag och dig själv. Avdelningen för skötsel och lokalvård omsätter ca: 30 miljoner.
Vad ska du göra?
I rollen kommer du att utgöra ett administrativt stöd främst till chefen för fastighetsservice (skötsel och lokalvård) och övriga medarbetare inom avdelningarna. Som administratör kommer du att ansvara för diverse administrativa uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• hantera arbetsordrar
• månadsvis följa upp det ekonomiska utfallet
• administrera anläggningsregister för maskinparken (bilar, traktorer samt övriga maskiner för tjänsternas utförande)
• hantera arbetskläder
• vara en drivkraft vid uppstart av nya uppdrag
• tekniskt stödjande till samtliga medarbetare
• hantera korttidsanställningar och tidrapporter
Arbetet är omväxlande och socialt. Du arbetar självständigt och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du är också den som är tf chef för skötsel och lokalvård, då ordinarie chef är ute, på semester eller borta av annan anledning. Det finns också möjlighet att ha styrelseuppdrag för Riksbyggens räkning samt vara kundansvarig för ett visst antal kunder.
Vem är du?
Vi söker dig som har förmåga att bemöta kunder och agera professionellt. Som person är du serviceinriktad, en god kommunikatör samt har lätt för att skapa goda relationer. Vidare värderar vi att du är ordningsam, har god samarbetsförmåg och stark initiativförmåga. Vi ser att du har lämplig utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med inriktning mot kvalificerad administration och erfarenhet av ekonomi. Har du erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen är det meriterande. Det är även viktigt att du har mycket goda datakunskaper och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 28 juli 2013.
Vid frågor kontakta Susanne Lindh (susanne.lindh@riksbyggen.se) alternativt Anette Ågren (anette.agren@riksbyggen.se) I och med pågående semesterperioder så kommer frågor inte kunna besvaras per telefon, utan får ske via mejl under ansökningstiden.
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.