Affärsmässig kategori och inköpsansvarig till ICA

Arbetsbeskrivning

Affärsmässig kategori och inköpsansvarig till ICA
Har du ett stort intresse för inköp och älskar att nätverka? Har du dessutom erfarenhet av operativt inköp och ett strukturerat kategoriarbete? Då har Randstad ditt nya jobb! Vi söker nu en affärsmässig kategori och inköpsansvarig till ICA i Solna strax utanför Stockholm för start i september eller enligt överenskommelse.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid, start i september eller enligt överenskommelse och fram till årsskiftet (med möjlighet till förlängning/övertag till kund).

Arbetsbeskrivning:
I rollen som kategori & inköpsansvarig är du starkt bidragande till att skapa efterfrågade sortiment till rätt kvalité och utforma inköpsstrategier som fortsätter att göra ICAs butiker konkurrenskraftiga. Du ansvarar för upphandlingar till utvecklingsprojekt och nya sortimentsbrev. På avdelningen finns det 11 personer däribland bland annat 5 kategori/inköpsansvariga, 2 inköpsassistenter samt 3 tekniska konsulter.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

• Ansvara för att årligen utarbeta budget för kategorin samt skapa, genomföra och uppdatera kategoriplaner för olika kategorier i enlighet med profilernas riktlinjer. Kommunicera kategoriplanen till intressenter. Sedan även utifrån kategoriplan kontinuerligt förnya, effektivisera och vårda sortimentet.
• Ansvara för framtagande och genomförande av inköpsstrategier inom respektive kategori, analysera utvecklingen av inköpspriser, betalningsvillkor. Bevaka råvaru- och valutautveckling kopplat till avtal.
• Utvärdera och följa upp leverantörer och avtal. Förbereda, leda och genomföra förhandlingar om inköpsvillkor, sortiment och andra affärsvillkor samt inköpsrelaterade kampanjer.
Kvalifikationer:
Här behöver du ha:

• Erfarenhet av operativt inköp och ett strukturerat kategoriarbete företrädesvis från detaljhandeln eller närliggande områden.
• Utbildad inköpare eller civilekonom.
• Goda färdigheter i Officepaketet.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi ser det som plus (men ej krav) om du har erfarenhet av inköp på en internationell marknad då vi inom ICA Group Sourcing har ett inköpssamarbete med RIMI Baltic.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person kan du själv skapa struktur och inköpsprocesser för ditt område. Du har lätt för att föra en dialog med kund och andra intressenter samt trivs med att nätverka. Du har ett ekonomiskt sinne med god förmåga att identifiera och styra din verksamhet mot satta nyckeltal. Skulle du dessutom beskriva dig som strukturerad, analytisk och noggrann, är detta en tjänst för dig.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-10-12, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Annelie Sjögren | annelie.sjogren@randstad.se [ mailto:annelie.sjogren@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 12 september 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024