OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som tycker att offentliga inköp är det roligaste som finns och som vill utveckla Svealandstrafikens hållbara inköp. Vårt upphandlingsarbete sammanfattas av vår värdegrund som bildar ordbilden SVEA: Samverkande, Värdeskapande, Engagerande och Ansvarstagande.
Arbetet som upphandlare på Svealandstrafiken är omväxlande och utvecklande samt ger stort utrymme för initiativ och du får möjligheter att utveckla vårt framtida inköpsarbete.
Som upphandlare hos oss får du;
• Tillhöra ett glatt gäng som ansvarar för upphandling, inköp, uppföljning och lager. Vi hjälps åt och stöttar varandra.
• Ett utvecklande och omväxlande arbete.
• Möjlighet att upphandla inom olika områden såsom t ex trafikavtal, IT, entreprenad och fordon med tillhörande reservdelslager.
• Du ska självständigt och/eller tillsammans med andra leda, driva och genomföra olika typer av inköp och upphandlingar.
• Delta i hela inköps- och avtalsprocessen, vilket innebär att du är med från förstudie till avtalstecknande samt bidrar till att säkerställa avtalets uppföljningsprocess.
• Driva olika typer av inköprelaterade frågor tillsammans med kollegor från olika verksamheter där vi hjälps åt att hitta den bästa affären.
• Möjlighet att ha tät dialog med olika marknader och bidra till bolagets strategiska inköpsarbete.
Våra förväntningar på dig är att du har;
• högskoleutbildning inom för tjänsten relevanta områden (juridik, ekonomi, teknik) eller 2-årig eftergymnasial utbildning med inriktning på upphandling och/eller inköp. Alternativt har du motsvarande utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• vi ser gärna att du har minst 1 - 2 års aktuell erfarenhet av arbete inom inköp/upphandling.
• kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och LUF/LOU.
• goda datakunskaper i MS Officepaket.
• förmågan att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.
• Tendsign eller annat motsvarande upphandlingsverktyg.
Det är önskvärt är också att du har;
• Erfarenhet av avtalsuppföljning
• Erfarenhet av kategoristyrning
• Erfarenhet av projektledningskunskap
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper
För att trivas i ditt arbete hos oss ser vi att du är en strukturerad person som tar ansvar, är driven och nyfiken att lära dig nytt och ser vikten av kundnöjdhet. Du ska tycka om att knyta nya kontakter internt och externt. Du är trygg, både i din egen kunskap och i din kommunikativa förmåga. Du är affärsmässig och pålitlig i din leverans samt bygger förtroende och samarbete hos övriga verksamheter.
Kort och gott: Du brinner för att skapa goda relationer, goda affärer och vill tillsammans med oss andra upphandlings- och inköpsnördar hjälpa oss att utveckla Svealandstrafiken.
Utifrån hur tjänsten har beskrivits berätta gärna vad Du kan bidra med för att göra oss ännu bättre!
Om anställningen
Heltid, tills vidare. Placeringsort Örebro. Tillträde så snart som möjligt.
Resor förekommer i tjänsten. Därför är B-körkort ett krav.
Har vi fångat ditt intresse?
Det hoppas vi! Ansök genom att klicka på Ansök nu-knappen, senast den 7 december 2022.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all form av rekryterings- och annonseringshjälp.
Svealandstrafiken – en stolt samhällsbyggare
Svealandstrafiken är ett aktiebolag som ägs av Region Västmanland och Region Örebro Län. Vår uppgift är att planera och utföra linjelagd trafik med buss i båda länen. Vi kör såväl stadstrafik som regiontrafik, antingen i egen regi eller via någon av de underentreprenörer som vi har avtal med. Vi är navet mellan våra ägare och resenärerna. All busstrafik bedrivs under två olika tjänstevarumärken: VL i Västmanland och Länstrafiken i Örebro.
Vi har 1100 medarbetare och 325 bussar fördelat över 13 bussdepåer och 2 kontor. Mångfald är viktigt för oss och i vårt team ingår medarbetare från jordens alla hörn. Och även om vi har en bit kvar, är vi stolta över att vara bland de företag i branschen som har störst andel kvinnliga medarbetare.