OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bausch & Lomb Nordic är en del av ett globalt pharma och medical device företag i Norden verksamt inom tre affärsområden Vision Care, Surgical och Pharma. Nu söker vi efter en kommersiellt intresserad business controller som med högt driv och stark kompetens vill arbeta i en roll med möjlighet att påverka företagets framtid där utveckling och effektivisering står högt i fokus.
Arbetsuppgifter
I rollen som business controller kommer du vara en viktig del i Bausch & Lombs nordiska ekonomifunktion där du kommer bidra till bolagets fortsatta lönsamhet. Du kommer hantera och analysera stora mängder data från olika system och synliggöra ekonomiska samband för en ökad effektivitet och lönsamhet. Du kommer ansvara för att upprätta och sammanställa rapportering, budget och forecast samt delar av P&L arbetet. Du kommer ingå i ett team på 3 Finance-kollegor och rapportera till den nordiska CFO.
Dina arbetsuppgifter innebär bl.a.
• Ansvar för budget och forecast processer
• Analys av P&L
• Internkontroll och revision samt utvecklande av dokumentation enligt SOX
• Genomförande av förbättringsarbeten och effektivisering av rapportering
• Utveckling av business cases relaterat till försäljningen
• Säkerställa underlag kopplat till månadsbokslut för redovisningsfunktionen.
• Adhoc projekt och uppgifter
Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som genom tidigare erfarenhet nått en hög kompetens i budget- och forecast processer, med fördel i ett amerikanskt bolag. Du har arbetat med dokumentering och kontroller enligt SOX regler. Vidare ser vi att du har en generellt god systemvana och är en avancerad användare av Excel. Erfarenhet från Hyperion, PeopleSoft, Salesforce, Qlikview och/eller SAP är meriterande. Du är van att arbeta med olika valutor samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Som person är du ansvarstagande, analytisk, drivande, noggrann och intresserad av kontexten kring det du gör. Du arbetar gärna självständigt samtidigt som du ser det givande i att samarbeta med kollegor, inom finance och i andra funktioner såväl internt som externt, då du uppriktigt förstår att kollegors olikheter bidrar till ett bättre slutresultat. Du trivs i roller där du jobbar nära businessen och i internationella sammanhang. Du navigerar enkelt igenom förändringar och har en gediget positiv grundsyn.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en bred roll som är utmanande och varierande i en internationell miljö. Hos Bausch & Lomb är alla kollegor lika viktiga, vi jobbar mot gemensamma mål och värnar om vår gemensamma arbetsmiljö. Tjänsten är till att börja med en konsultanställning genom Jurek på 6 månader och därefter finns goda chanser till att bli anställd hos Bausch & Lomb. Tjänsten är på heltid och är förlagd på Bausch & Lombs kontor på Södermälarstrand i Stockholm, med viss flexibilitet för hemarbete. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se
Om verksamheten
Bausch & Lomb Nordic AB är en del av Bausch Health Companies Inc. Under drygt 160 år har företaget varit världsledande inom bland annat ögonhälsa med produkter fallande inom kategorierna Pharma och Medical Device. Globalt är vi idag ca 22 000 anställda.
I Norden är vi ca 50 kollegor och arbetar med en bred portfölj inom området ögonhälsa fördelat på tre divisioner med diversifierade produkter och kundgrupper. Bausch & Lomb´s nordiska huvudkontor finns i Münchenbryggeriet i Stockholm. Hos Bausch & Lomb är alla kollegor lika viktiga, vi arbetar mot ambitiösa gemensamma mål, med hög kvalité i fokus och vi ansvarar tillsammans för att det ska kännas bra att komma till jobbet! I Norden har vi sedan 40 år arbetat för att hjälpa människor; See Better to Live Better.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52