OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss just nu i en mycket stark tillväxt och är ett av Nordens snabbaste växande e-handelsföretag. Jollyroom skall vara det självklara valet i barnfamiljens vardag. Vi servar fler än 550 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Vi har över 40 000 artiklar och 21 000 kvm lager samt kontor på Tagenevägen i Hisings Kärra. Hos Jollyroom finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Vi erbjuder våra kunder slagkraftiga priser och garantier såsom 365 dagars öppet köp och prisgaranti. Hos Jollyroom skall man få den bästa upplevelsen!
Grundarna bakom Jollyroom har 20 års erfarenhet inom näthandel. Vi har tidigare byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 6,7 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011.
Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utvecklas tillsammans med oss. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.
Ansvar:
Vi söker efter en affärsnära controller till Jollyrooms ekonomiavdelning. Företagets kraftiga tillväxt innebär större flöden och fler transaktioner. Vi investerar därför kraftigt i vår ekonomfunktion, bl.a genom rekrytering till nya tjänster på avdelningen. I rollen som controller agerar du som intern affärskonsult mot avdelningscheferna och rapporterar direkt till CFO.
Arbetsuppgifter:
- Stötta hela organisationen i ekonomiska frågor och fungerar både som rådgivare och kravställare
- Tillsammans med CFO och redovisningsansvarig kvalitetssäkrar du alla ekonomiska processer samt kontinuerligt förankrar förbättringsåtgärder i takt med organisationens utveckling
- Driver budget- och prognosarbete tillsammans med avdelningscheferna
- Löpande internrapportering, uppföljning och analys av finansiella resultat på respektive avdelning, framförallt inköp
- Identifiera och bidra till ökat fokus på effektiviseringar och kostnadsmedvetenhet
- Ansvara för god internkontroll samt utbilda verksamheten i ekonomiska processer för att säkerställa hög kvalité i analys- och uppföljningsarbetet
- Tillhandahålla ledningsgrupp med beslutsunderlag i ekonomiska frågeställningar
Kvalifikationer:
- Civil- eller högkoleekonom
- Minst 5 års relevant erfarenhet från handelsbolag eller andra transaktionsintensiva lagerverksamheter
- Erfarenhet av varulager.
- Mycket god förståelse för IT och affärssystem, erfarenhet av SAP och Qlickview är högst meriterande.
- Meriterande om du har haft uttalat extra ansvar i tidigare tjänster, som t.ex. gruppledare för ett mindre team.
Personliga egenskaper:
- Ansvarstagande, initiativrik och självgående.
- Analytisk problemlösare.
- Exceptionell förmåga att se helhetsperspektiv såväl som detaljer samt proaktivt initiera förbättringsförslag
- Kommunikativ individ med förmåga att pedagogiskt, tydligt och strukturerat presentera siffror till olika nivåer i organisationen.
- Strukturerar arbetet, sätter deadlines och levererar inom utsatta tidsramar
- Flexibel och stresstålig.
Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet.
- Hög utvecklingstakt.
- Spännande bransch.
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter.
- Friskvårdsbidrag.
- Ungdomlig och pulserande miljö.
- Kollektivavtal för alla anställda.
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city.
-Ansök genom att maila CV/ personligt brev, till jobb@jollyroom.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240