OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Nu söker vi dig som vill arbeta nära verksamheten och mångsidigt med ekonomi och administration i rollen som Financial Assistant för JKL i Stockholm City med start omgående. JKL är en ledande rådgivare inom strategisk kommunikation och ingår i KekstCNC som är en global aktör på marknaden. Kunderna utgörs av privata och offentliga organisationer för vilka JKL erbjuder objektiv och välgrundad expertis för strategisk affärsutveckling och förändringsarbeten. Läs mer om vår kund HÄR.
Detta är ett konsultuppdrag under vilket du blir anställd av Wise Professionals för att arbeta som uthyrd konsult. Uppdraget löper över 6 månader med start omgående efter överenskommelse.
Du blir del av en mindre ekonomiavdelning och står för en viktig funktion lokalt samt har en nära relation till Shared Service Center utomlands. Du kommer arbeta med utläggshantering, administration relaterat till inköp och leverantörsfakturor, tidrapportering och efter behov stödja dina kollegor på ekonomiavdelningen i olika frågor. Detta innefattar exempelvis att ta fram faktureringsunderlag, göra projektupplägg, skicka ut betalningspåminnelser och vara behjälplig vid bokslut och rapportering.
Om dig
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är gymnasieekonom eller yrkesutbildad inom ekonomi och har något eller några års erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande. Rollen kan även vara intressant för dig som nyligen avslutat högskoleutbildning för att snabbt skaffa dig erfarenhet inom redovisning och konsultverksamhet. Vi tror också att du brinner för att arbeta administrativt, att du är skicklig i Excel och snabbt tar till dig nya arbetssätt, rutiner och system. Som person tror vi att du är utåtriktad, har förmågan att knyta kontakter och är professionell i ditt bemötande. Likaså är du initiativtagande och kan självständigt söka upp den information du behöver. Du är en god kommunikatör och talar och skriver svenska liksom engelska obehindrat.
När du blir en av oss
Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Ansökan
Har du frågor om rollen kontakta Talent Acquisition Specialist Carl Carlberg (carl.carlberg@wise.se) eller Konsultchef Melodi Askelöf (melodi.askelof@wise.se). För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!