Affärsnära HR Business Partner

Affärsnära HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Lernia söker nu en HR Business Partner som drivs av att arbeta brett inom HR-området, nära chefer och av att förstå deras verksamhet. Tjänsten är av både operativ och strategisk karaktär och du jobbar över hela HR området. Du kommer främst att arbeta mot våra affärsområden Matchning och Utbildning, samt chefer inom Affärsstöd som tex IT, Marknad och vårt Shared Service Center. Parallellt kommer du även att driva prioriterade HR-projekt inom organisationen. Vi är ett litet team som alla tar ansvar för helheten och någon av oss tar alltid det övergripande ansvaret för våra HR-processer för att hålla ihop det på koncernnivå.

Vi söker dig som har vana att driva operativa HR-frågor och att verka i en organisation som ständigt är i rörelse. Du har en analytisk förmåga och gärna erfarenhet av att tillsammans med verksamheten aktivt arbeta med relevant data för att driva verksamhetens framgång. Du har intresse för och förståelse för AI, och använder det som ett verktyg för att effektivisera ditt HR-arbete. Vi förutsätter att du är trygg i att självständigt hantera personalfrågor av olika karaktär och har ett starkt affärsfokus.

Du rapporterar till HR-chef som ingår i koncernledning. Du kommer ingå i ett HR team bestående av två HR Business Partner och två HR-generalister. Vi är ett drivet gäng som brinner för att bidra till Lernias fortsatta framgång och lika högt som vi sätter vår leverans finns utrymme att dela med- och motgångar med varandra. Placeringsort är på vårt huvudkontor centralt i Stockholm city med möjlighet att del av arbetstid arbeta på distans.

Tjänsten

I rollen som HR Business Partner kommer du arbeta i en bred HR-roll och till stor del fokusera på att stötta verksamhetens chefer i frågor inom arbetsrätt, fackliga förhandlingar, arbetsmiljö och personalärenden. Du förväntas också bidra till verksamheternas strategiska utveckling genom olika HR-initiativ. Dina ansvarsområden innebär att du:

• ansvarar och driver HR-frågor tillsammans med regionchef och affärstödschefer i enlighet med företagets affärsplan, värderingar, affärsidé och vision – hela tiden med verksamhetens mål i fokus.
• coachar och stöttar chefer i HR-relaterade frågor. Genom att vara nära verksamheten bidrar du till att utveckla organisationen utifrån de utmaningar som finns och i den riktning som affärsområdet är på väg
• vid behov stötta chefer i omorganisationer och hantera fackliga kontaktertillsammans med verksamheten koordinera delar av arbetsmiljöarbetet
• driver HR-året inom dina verksamheter, såsom lönerevisioner, pulsar, kompetensförsörjningsplaner, successionsplanering etc.
• tillsammans med övriga i HR teamet driva utvecklingsarbete inom HR området

Kvalifikationer och personlighet

Vi söker dig som kan kombinera professionalism och integritet med personlighet. Du tar ditt uppdrag på allvar samtidigt som ett avbrott med kollegorna och tid för skratt finns. Du är prestigelös och kan både dela med dig av erfarenheter och söka efter stöd när så behövs. Vi tror att du är modig, har en stark inre etisk kompass och är stabil även i mer pressade situationer. Du har god förmåga att växla mellan operativa och mer strategiska frågor.

För rollen ser vi att du har minst 4–6 års arbetslivserfarenhet inom HR med liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i arbetsrätt, vana av att operativt hantera personalärenden och har en förmåga att alltid väga in det bästa för affären i olika insatser. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att driva förändringar och olika HR- projekt.

Du har en högskoleexamen med inriktning mot personal och beteendevetenskap eller annan examen/utbildning som bedöms vara likvärdig. Det är meriterande om du har arbetat i personalintensiva tjänsteföretag. Vidare önskas att du har god system- och datorvana och kunskaper i Office-paketet. Du bör obehindrat tala och skriva svenska och behärska engelska.

Ansökan
Vi hoppas vi väckt din nyfikenhet och du är välkommen med din ansökan senast 6 november. Urval kommer att ske löpande.

Vi värdesätter varandras olikheter och tar vara på människors skilda kompetenser för att få ännu fler i jobb. Det skapar förutsättningar för alla att lyckas i arbetslivet och gör oss och våra kunder mer innovativa och framgångsrika. När vi och andra växer känner vi stolthet.

Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2024
  • Ansök senast: 21 november 2024

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


15 oktober 2024

18 oktober 2024

18 oktober 2024