OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digital Platform Services (DPS) är under en stark expansion! Vi verkar inom flera områden där en del är mer etablerade och andra är under uppbyggnad. I rollen som affärsnära säljare hos DPS blir du en del av ett ungt hungrigt gäng där det händer något varje dag.
Affärsenhetens erbjudanden är under ständig utveckling vilket innebär att erbjudandena ändras över tid. Nedan listas exempel på vilka områden DPS verkar inom idag:
• Service Management lösningar som t.ex. ServiceNow (världens mest innovativa företag enligt Forbes magazine).
• Övervaknings och säkerhetsprodukter som t.ex. Splunk.
• Allt inom Cloud med Go2Cloud strategier för att hantera alla olika typer av Cloud-lösningar (AWS, Azure, Google cloud m.m.) som växer fram idag, samt flytt av kundernas infrastruktur dit.
• Identity & Access Management (IAM).
• Säkerhetsprodukter (Cyber security) kring infrastruktur.
• Infrastrukturarkitekter och nätverkstekniker.
• Linux-konsulter.
• IT-Excellence och business management, effektivisera och hjälpa till med driften av IT-avdelningen.
Som säljare i DPS har man stöd av produktspecialister och mer tekniskt inriktad presale resurser. Du förväntas inte vara produktspecialist men man måste ha, samt kontinuerligt förvärva, god förståelse för de erbjudande som finns inom affärsenhetens områden.
Säljaren förväntas i första hand driva nyförsäljning på de kunder som Sopra Steria har valt att fokusera på enligt de direktiv som ges av respektive affärsenhetschef.
I arbetet ingår att boka och genomföra säljaktiviteter som leder till ny och/eller merförsäljning av de kompetenser, paketeringar eller tjänster som affärsenheten erbjuder.
Som vår representant i kundmötena är förväntningarna på dig som säljare att lyssna in de aktuella utmaningar och behov som respektive kund har och återföra detta till affärsenhetens affärsledning eller liknande forum.
I säljrollen är du den att man företräder Soprasterias varumärke och visar engagemang och initiativförmåga i alla säljsammanhang före, under och efter säljmöten och att givetvis genomföra affärer.
Huvudfokus är att sälja enhetens erbjudanden men i rollen ingår även att fånga in leads till övriga bolaget. Du rapporterar direkt till Joakim Moberg som är affärsenhetschef för DPS.
Rollbeskrivning
• Bygga upp nya konton samt och ansvara för både nya och befintliga kunder.
• Skapa kundmöten med relevanta beslutsfattare hos kunden och kunna genomföra kvalificeringsmöten med kunden på egen hand.
• Jobba proaktivt genom att uppsöka och bearbeta kunden för att få till kundmöten.
• Boka och genomföra kundmöten varje vecka utifrån affärsenhetens behov
• Skapa lönsamma affärer genom att förstå den aktuella affären och vilka priser och marginaler som förväntas för att bolaget ska kunna leverera budgeterad vinst.
• Arbeta självständigt och alltid vara pådrivare och för att genomföra affärer.
• Jobba i team med leveransrepresentanter när behovet/tjänsten som ska säljas kräver innehåll från leveransorganisationen.
• Jobba med säljare hos våra partners för att växa vår affär.
• Följa området på relevanta mässor och konferenser för att bearbeta våra kunder.
• Skapa en grundläggande förståelse för vad affärsenheten erbjuder och önskar sälja till den nivå att relevanta kundmöten kan skapas.
• Samverka med andra säljare på bolaget
• Löpande säkra god förståelse för affärsenhetens erbjudanden genom att
• • Följa teknikutvecklingen
• • Kvalificera leads och ställa relevanta frågor till kunden
• • Förstå vad konsulterna i enheten gör och ha dialoger med dem direkt om olika leads
• • Förstå vad det är för skillnader mellan de olika profilerna i enheten och vad de gör i uppdragen
Kravprofil kompetens och tidigare erfarenhet
• Minst 2 års erfarenhet från liknande roll.
• Teknisk bakgrund eller teknisk kompetens som kommer från ett starkt intresse för att följa utvecklingen inom affärsenhetens olika områden.
• Flytande i svenska i både tal och skrift.
Kravprofil personliga egenskaper och förmågor
• Ambitiös, hungrig med en nyfiken approach
• Stort eget driv
• Tycka om att jobba i ett mycket högt tempo där förutsättningarna hela tiden kan förändras
• Kunna fånga kundens behov i säljmötet med kunden och ställa de nödvändiga följdfrågor som krävs för att kunna fortsätta en säljdialog med leveransen som svarar mot ett specifikt behov eller erbjudande.
• Stort intresse för människor och våra konsulter
• Förstå vikten av att hela tiden aktivt skapa nya kontakter för att bygga på eget nätverk.
• Skicklig på att kommunicera med kunderna och sätter stort värde på att underhålla och utveckla kundrelationer.
• Ekonomisk förståelse och ett utpräglat affärsmässigt förhållningssätt.
• Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt van att hålla presentationer.
Vilka är vi?
På Sopra Steria får du möjlighet att jobba i teknikens framkant, tillsammans med högt kvalificerade kollegor. Vi arbetar aktivt med att skapa bra gemenskap och arbetsglädje. Vi tror på trivsel, trygghet och tillit som den bästa grunden för proaktivitet och kreativitet. Du som börjar jobba hos oss får schyssta villkor, ett långsiktigt perspektiv på dig som medarbetare och goda karriärmöjligheter. Vi har som mål att rankas som den bästa arbetsplatsen i branschen.
Känner du igen dig i beskrivningen och är intresserad av ett mycket omväxlande och inspirerande jobb hos ett driftigt och framgångsrikt företag?
Ansökan
Ansök enkelt genom att ladda upp ditt CV och personliga brev via annonsen på vår hemsida! Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att Joakim Moberg på 070-896 60 90
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.