OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstingsservice uppdrag är att utifrån ett koncernperspektiv utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Landstinget Blekinge. Landstingsservice verksamhet är organiserad i affärsområden vilka ansvarar för såväl fastigheter, IT, försörjningsdelar som kost, städ, transport och vaktmästeri mm.
Affärsområde fastighet har som huvudsaklig uppgift att erbjuda våra hyresgäster verksamhetsanpassade och ändamålsenliga lokaler.
Arbetsplatsbeskrivning
Landstinget Blekinge disponerar ca 290.000 m2 lokaler fördelat på framförallt sjukhus och vårdcentraler. Affärsområde Fastighet ansvarar för förvaltningen av landstingets hela fastighetsbestånd och för lokalförsörjningen åt landstingets olika verksamheter över hela länet. Affärsområdet har ca 75 anställda som arbetar med förvaltning, drift o underhåll, allmänteknik samt ny- och ombyggnationer.
Som Fastighetscontroller ingår du i Affärsområdets stab. I staben ingår också två förvaltare, två ingenjörer samt Fastighetschefen/Affärsområdeschefen.
ARBETSUPPGIFTER
Som Fastighetscontroller kommer du att vara Affärsområde fastighets sakkunnige i hyresrelaterade frågor och i dina arbetsuppgifter ingår det att ta fram, uppdatera och utveckla riktlinjer för Landstingets internhyressystem. Du arbetar med avtalsbevakning, hyresberäkningar och prognoser. Du följer upp och vidaredebiterar hyreskostnader och du arbetar med underhåll av berörda fastighetsdatabaser och framtagande av nyckeltal. Fastighetscontrollern är en administrativ och strategisk funktion som genom analys, planering, uppföljning, och omvärldsbevakning anger inriktningen för landstingets internhyressystem.
Du håller dig ajour gällande nya regler och förskrifter inom hyreslagen. Du kommer också att representera Landstinget Blekinge i de nationella nätverk som vi är delaktiga i gällande fastighetsekonomi, interhyressystem mm.
Fastighetscontrollern arbetar nära byggprojektledare, förvaltare och fastighetschef i investeringsärenden.
Att arbeta hos oss innebär utrymme för egna initiativ, kreativitet och utveckling
KVALIFIKATIONER
Du skall ha en akademisk utbildning inom ekonomi eller fastighet och/eller ha annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet av hyreslagen, offentlig fastighetsförvaltning och av arbete inom fastighetsekonomi.
Som Fastighetscontroller kommer du att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser därför att du är en självgående person med god samarbetsförmåga. Då detta är en specialistfunktion ser vi även att du med god pedagogisk förmåga förmedlar din kunskap till kollegor, hyresgäster och andra. I ditt arbete är det viktigt att vara lösningsorienterad och ha ekonomisk medvetenhet.
Som person är du ansvarstagande, tar initiativ och ser till helheten. Vidare driver och utvecklar du fastighetsekonomin genom ständiga förbättringar i dialog med berörda intressenter.
Lyhördhet, servicekänsla och självständighet är kännetecknande egenskaper hos dig. Du har en social kompetens och är bra på att kommunicera. Vidare är du en person som är flexibel, har en god organisatorisk förmåga samt har intresse för systemfrågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du utgår från Karlskrona men ditt arbetsfält är hela Blekinge län därför är körkort för bil ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Johansson
Leif Lindell
Elenor Malmörn
Claes Håkansson
Christin Samuelsson
0455-736126
Birger Petersson
0455-736355
Britt-Louise Mårdh Karlsson
0455-736311
Farhad Haddad-Nik
0455-736243
Jens Boäng
0734-471676
Sanna Karlsson
0734-471648