OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök https://om.svenskaspel.se
Media Manager
Drömmer du om att få jobba med mediefrågor för några av Sveriges mest välkända varumärken? Har du bred erfarenhet av att planera, optimera och följa upp mediekampanjer? Inför kommande omreglering av spelmarknaden förstärker vi nu vår marknadsorganisation och söker en Media Manager till Affärsområde Tur.
Som Media Manager inom Affärsområde Tur kommer du att ansvara för att optimera och effektivisera affärsområdets köp av medier för några av Sveriges mest välkända och omtyckta varumärken såsom Triss, Lotto, Keno, Eurojackpot och Vikinglotto. Du kommer även ta ett stort ansvar när det gäller uppföljning och utveckling av medieköpen tillsammans med Svenska Spels samarbetspartners/byråer och den interna analysfunktionen.
På enheten för Marknad & Försäljning arbetar vi i en modern struktur där olika enheter jobbar integrerat för att tillsammans skapa en sammanhållande upplevelse där datadriven, resultatbaserad marknadsföring samverkar med kreativ varumärkeskommunikation och engagerande innehåll.
Som Media Manager tillhör du avdelningen Marknad som ansvarar för övergripande strategier och kommunikation för produkter och tjänster inom Affärsområde Tur. Ditt huvudansvar är att äga kontakten och relationen med mediebyrå och mediebolag och bidra i arbetet med att ta fram och optimera strategier och planer för köpt media.
Jobba för en större upplevelse
Hos oss arbetar du i ett team med engagerade och erfarna kollegor som jobbar integrerat mellan olika enheter. I nära samarbete med kommunikationsansvarig för respektive varumärke och kategori bidrar du till framtagandet av strategier för köpt media och säkerställer att medieplaner och budgetar optimeras utifrån både ett affärsperspektiv och ett kundperspektiv.
Du hanterar relationen, avtal, utvärdering och förhandlingar med mediebyrå och mediebolag. Du är ansvarig för partnerskap och integrerade samarbeten med medieaktörer/bolag och du äger även förhandlingarna med dessa och tar fram beslutsunderlag till ledningen. Du tar ansvar för genomförandet och säkerställer ett gott samarbete genom kontinuerlig dialog och uppföljning så att samarbetet hela tiden kan utvecklas.
Du utför och sammanställer uppföljningar för mediekampanjer tillsammans med vår mediebyrå och du arbetar löpande med optimering av våra planer och strategier, där vi bl.a. använder ekonometriska modeller som beslutsunderlag. Genom ett nära samarbete med övriga funktioner inom marknadskommunikation säkerställer du att de köpta kanalerna samverkar med de egna och förtjänta på ett optimalt sätt.
I rollen ingår också att bevaka mediemarknaden och att utbilda/informera/inspirera internt och ta fram analyser för trender, omvärld, konkurrenter med mera.
Är du den vi söker?
• Du har förmåga att driva ditt arbete delvis självständigt, strukturerat och datadrivet.
• God förmåga att kommunicera, argumentera, skapa engagemang och gott samarbete både internt och med våra byråer.
• Du är expert på mediemarknaden och kommunikation i ett modernt medielandskap och hur man optimerar samspelet mellan köpta, egna och förtjänta kanaler.
• Meriterande om du har kunskap om spel och spelbranschen i stort.
• Du har ett stort kontaktnät inom mediebranschen.
• Stor vana av förhandlingar med både byråer och mediebolag.
• Du har stor vana av att arbeta med kvalificerade datadrivna uppföljningar (ekonometriska modeller).
• Gedigen erfarenhet av mediebranschen och av medieköp på hög nivå, antingen från mediebyrå eller i en liknande position på ett större företag.
• Du har en utbildning på högskolenivå eller motsvarande nivå med fördel inom ekonomi, marknadsföring, mediekunskap eller liknande.
Upplev Svenska Spel
Att jobba på Svenska Spel rymmer många upplevelser. Vi är svenska folkets spelbolag som förebygger spelproblem, som sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Hos oss kan du känna pulsen, våga drömma stort och stolt erbjuda spel som är till glädje för alla. Vi är omtänksamma kollegor som tar fram det bästa hos varandra, vi har ledare som utmanar och stöttar, vi investerar i dig, din hälsa och kompetens. Du kommer spela en viktig roll när vi skriver nästa kapitel i Svenska Spels historia. Nu satsar vi framåt för en ännu större upplevelse – för våra kunder, för samhället, för dig.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidarenanställning och placerad i Arenastaden i Solna. Är du den vi söker, tveka inte att ansöka då du har chansen att bli delaktig i vår spännande resa framåt. Vi hanterar ansökningar löpande, dock senast den 8 juli. På grund av semestertider kommer rekryteringsprocessen inte att avslutas förrän någon gång i mitten av augusti.
Frågor ang tjänsten: Charlotte Burlin, charlotte.burlin@svenskaspel.se
Frågor om rekryteringen: Ulrika Ekbohm, ulrika.ekbohm@svenskaspel.se
Facklig kontakt: Maria Schubert, Unionen, maria.schubert@svenskaspel.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453