Affärsområde Tur: Produktansvarig Tjänster

Arbetsbeskrivning

Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök https://om.svenskaspel.se

Är du trendkänslig och nyfiken och vill jobba med utveckling inom spelrelaterade tjänster?

Som Produktansvarig för konto och tjänster inom affärsområde Tur bidrar du såväl strategiskt som operativt i att utveckla och driva våra spelrelaterade tjänster.

Uppdraget innebär att identifiera och initiera uppdrag för att utveckla en enkel och trygg spelupplevelse. Du kommer att på ett övergripande, strategiskt och operativt plan ansvara för att utveckla och driva spelrelaterade tjänster för våra kunder, allt enligt uppsatta affärs - och kundmål.

Du är den som leder och optimerar utvecklingen av produktövergripande tjänster som underlättar för våra kunder att registrera och identifiera sig, hantera sina uppgifter och sin spelplånbok samt ha överblick och kontroll på sitt spelande. Utvecklingsarbetet drivs i tvärfunktionella team där du har det yttersta ansvaret för uppsatta mål och prioriteringar.

Jobba för en större upplevelse

Du kommer att ingå i en grupp som har till ansvar att säkra att vi har de allra bästa produkterna och tjänsterna som efterfrågas på marknaden. Ditt uppdrag kommer bland annat handla om:

• Att ta fram och underhålla en strategi och en roadmap för affärsområdets kund- och kontoplattform samt betalningar i samtliga kanaler
• Att äga och driva området kring Kund & Konto och betalningar inom affärsområdet
• Agera beställare och företräda verksamheten i centrala projekt
• Omvärldsbevakning inom ansvarsområdet och identifiera nya trender
• Att förvalta och vidareutveckla spelansvarstjänster
• Att operationalisera på övergripande spelansvarsstrategi
• Att aktivt samverka med representanter från övriga affärsområden inom koncernen

Är du den vi söker?

Du är nyfiken på omvärlden och vad som ska komma härnäst. Du är en lagspelare med ett starkt driv, bidrar med struktur och gillar att samarbeta. Du tar egna initiativ, är prestigelös och tvekar inte att ta tag i - och driva det som behöver göras. Du är engagerad och har en god social förmåga som bidrar till att skapa en positiv stämning i gruppen. Vidare har du:

• Erfarenhet av strategisk affärsutveckling inom Kund- och Kontosystem samt betalningslösningar
• Bred teknisk förståelse och vana vid kundfokuserat arbetssätt
• God marknads- och trendkännedom inom mobila och fysiska betalningstjänster
• Minst 2 års erfarenhet av digitala betalningar
• Erfarenhet av ledarskap och tvärfunktionellt samarbete.

Upplev Svenska Spel

Att jobba på Svenska Spel rymmer många upplevelser. Vi är svenska folkets spelbolag som förebygger spelproblem, som sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Hos oss kan du känna pulsen, våga drömma stort och stolt erbjuda spel som är till glädje för alla. Vi är omtänksamma kollegor som tar fram det bästa hos varandra, vi har ledare som utmanar och stöttar, vi investerar i dig, din hälsa och kompetens. Du kommer spela en viktig roll när vi skriver nästa kapitel i Svenska Spels historia. Nu satsar vi framåt för en ännu större upplevelse – för våra kunder, för samhället, för dig.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad i Arenastaden, Solna alternativt Visby, Gotland.

Är du den vi söker, tveka inte att ansöka redan idag då du har chansen att bli delaktig i vår spännande resa framåt. Annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi har gått över till urvals- och intervjufasen.

Frågor ang tjänsten: Madeleine Kellermann, madeleine.kellermann@svenskaspel.se.

Frågor om rekryteringen: Ulrika Ekbohm, ulrika.ekbohm@svenskaspel.se

Facklig kontakt: Unionen, Johnny Wid, johnny.wid@svenskaspel.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 3 oktober 2018

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Platform Developer

Platform Developer

22 november 2024

Acting Product Manager

Acting Product Manager

22 november 2024