Affärsområdesansvarig för Tranpenad matchning

Affärsområdesansvarig för Tranpenad matchning

Arbetsbeskrivning

Tranpenad satsar på ett nytt affärsområde, Tranpenad Matchning och söker dig som vill vara med och bygga upp verksamheten. Vill du vara med och leda en av Sveriges viktigaste verksamheter ”att sätta människor i arbete” och hjälpa dem på vägen mot sitt första jobb? Är du samtidigt en drivande, flexibel och positiv person med erfarenhet av matchnings och omställningsverksamhet (KROM) så är det här tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN

Som affärsområdesansvarig för Tranpenad Matchning kommer du ansvara för att bygga upp verksamheten och skapa affärsmöjligheter inom matchning och omställning, KROM. Du har det övergripande ansvaret för affärsområdet och att utveckla det tillsammans med Tranpenads övriga verksamheter.

Målet är att Tranpenad ska bli en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom bland annat tjänsten Rusta & Matcha.

Arbetsuppgifter och ansvar:

- Bygga upp ett nytt affärsområde med fokus på omställning och matchning, KROM i samarbete med ledningen för Tranpenad.
- Driva affärsinitiativ inom området som utvecklar verksamheten och kompetenser.


- Aktivt driva verksamhetsutvecklingen inom det nya affärsområdet genom att bygga en organisation och starta upp nya verksamheter runt om i Sverige.


- Arbeta strukturerat med implementation av affärsområdet samt följa upp arbetet tillsammans med VD och ledningen.




Du kommer löpande ha ett nära samarbete med COO och Tranpenads kontorschefer. För att bygga upp verksamheten kommer du även att ha ett nära samarbete och stöttning av VD och övriga ledare för Tranpenad. Du rapporterar till COO.

Utgångsplacering för tjänsten kan vara i Göteborg eller Stockholm.

OM DIG SOM SÖKER

För att lyckas i rollen som Affärsområdesansvarig och bli en del av Tranpenads spännande framtid är du som söker:

- Social och öppen för att knyta nya kontakter, med flexibilitet att hoppa in där det behövs.
- Du har en stark vilja och förmåga att skapa resultat.
- Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet. Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydlig.
- För att trivas hos Tranpenad är det viktigt att du är ansvarstagande prestigelös, nyfiken och energifull samtidigt som du är strukturerad och noggrann.


Övriga krav för tjänsten:

- B-körkort då resor inom Sverige ingår i tjänsten.
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift. Fler språkkunskaper är meriterande.
- God vana att jobba i Office (Excel, Word och Powerpoint)
- Erfarenhet från STOM och KROM verksamheter och du bör ha god erfarenhet av arbete med upphandlingar och avtal.


Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, du måste även uppfylla kriterierna för att få arbeta som handledare inom KROM enligt de krav som ställs från Arbetsförmedlingen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från liknande tjänst inom bemanning och rekrytering.

OM OSS PÅ TRANPENAD

Tranpenad startades 1999. Vi har sedan dess arbetat för att få företag och människor att växa. VI arbetar kontinuerligt för att hitta motiverade och kompetenta konsulter som trivs och vill utvecklas tillsammans med oss. I dagsläget har vi ca 2 000 anställda konsulter med kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Jönköping, Trollhättan, Kungsör och i Eskilstuna. Omsättningen landade 2021 på drygt 700 Mkr med en ambition att nå över 1 miljard 2022.

Tranpenad är ett bemanningsföretag med höga tillväxt- och lönsamhetsmål men även höga mål om kundservice och nöjda medarbetare. Tranpenads värdeord ”Personliga, Kompetenta och Ansvarstagande” har sedan starten 1999 lett till att bolaget idag har en ställning som en av Sveriges största aktörer inom bemanningslösningar och driftpartnerlösningar inom Lager, Logistik, Industri- och E-handel.

Tranpenad är ett företag i en expansiv fas, med hög entreprenörsanda och stora möjligheter för personlig utveckling.

ANSÖKAN

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta CEO Tomas Hulth 070-420 30 10 för frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta CHRO Camilla Thulin 076-855 75 10. Ansök så snart som möjligt eftersom vi kontinuerligt intervjuar kandidater i detta uppdrag.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranpenad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Postadress

FRÖSUNDAVIKS ALLÉ 1
SOLNA, 16970

Liknande jobb


28 november 2024

Supply Chain Category Manager

Supply Chain Category Manager

31 oktober 2024

Supply Chain Category Specialist

Supply Chain Category Specialist

31 oktober 2024