OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Grupp Affärsutveckling och upphandling: Vid årsskiftet övergick personalen vid Waxholmsbolaget (WÅAB) till Ttrafikförvaltningen, under namnet Sjötrafikenheten. Sjötrafikenheten består av två grupper; Affärsutveckling och upphandling samt Trafikavtal. Grupp Affärsutveckling och upphandling ansvarar för affärsstruktur, upphandling och förvaltning av avtal.
Nu när en av våra duktiga medarbetare ska vara föräldraledig ett år söker vi dig som lockas av en bred roll inom försäljning och marknad!
I rollen som Affärsområdesansvarig försäljning och kundservice kommer du att ingå i gruppen Affärsutveckling och upphandling. Ditt fokus kommer att ligga på införande av biljettsystemet SL Access inom sjötrafiken samtidigt som det befintliga systemet för biljettförsäljning ska fasas ut. Parallellt med detta kommer arbetet även kretsa kring att etablera och förankra nya arbetssätt och processer kopplat till försäljning.
Om tjänsten
I rollen som Affärsområdesansvarig försäljning och kundservice kommer du att arbeta i nära samarbete med trafikförvaltningens övriga sektioner, både på strategisk och mer operativ nivå för att säkerställa att utvecklingsarbetet sker i linje med de riktlinjer som finns inom förvaltningen. Du kommer också att ha täta kontakter med våra trafikentreprenörer och ha en ledande roll vid affärs-/verksamhetsmöten inom ditt specialistområde.
Vid interna, verksamhetsövergripande projekt inom försäljning och kundservice som berör Sjötrafikenheten, har Affärsområdesansvarige en deltagande eller stöttande roll som sponsor.
Rollen omfattar exempelvis arbetsuppgifter som:
• Utarbeta en övergripande strategi för att långsiktigt säkra och maximera Sjötrafikenhetens passagerarintäkter.
• Ansvara för att Sjötrafikenhetens biljettsortiment tillgängliggörs på ett optimalt sätt.
• Agera verksamhetsägare för IT-/biljettsystem kopplat till försäljning.
• Ansvara för måldefinition och måluppföljning avseende kundnöjdhet.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, marknad, försäljning eller annan för tjänsten relevant utbildning.
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och erfarenhet av att agera kravställare. Du har en grundförståelse för avtalsjuridik och har erfarenhet av förhandlingar.
Erfarenhet av och intresse för att leda människor ser vi som meriterande. Du är därtill kommunikativ och har mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift, ta fram beslutsunderlag och presentationer.
Som person trivs du i en självständig roll där du ansvarar för att driva och prioritera ditt arbete. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya frågor och sammanhang och utifrån detta dra relevanta slutsatser, fatta beslut och kommunicera dessa vidare. Du har lätt för att ta kontakt och skapa relationer och tycker om att nätverka både inom och utanför organisationen.
Vi månar om den goda stämning som råder i vår arbetsgrupp och hoppas att du vill vara med och skapa en trevlig och säker resa inom skärgårdstrafiken!
Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanna Björk på tfn. 08-686 3645.
Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision Arne Grundberg, tfn: 08-686 1888.
Vänligen bifoga CV och skicka in din ansökan via sl.se/jobb.
Välkommen med din ansökan!