OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som affärsområdesansvarig för ILS på TCG Nordic får du i uppgift att bygga upp ett nytt affärsområde. Det är en spännande roll där du ansvarar för att ta fram affärsplaner, bygga kundrelationer och rekrytera nya, kompetenta medarbetare till ditt område. Du rapporterar direkt till TCGs ledningsgrupp och du kommer på sikt att ingå i denna. För rätt person finns stora möjligheter att själv utforma rollen och affärsområdet samtidigt som du alltid har ledningen nära till hands för stöd och vägledning.
Du blir en del av ett trevligt gäng med ett stort branschkunnande som vi gärna delar med oss av. Kulturen på TCG är vänlig och prestigelös och vi lägger stor vikt vid att våra medarbetare ska trivas i sina roller, med sin utveckling och med oss som arbetsgivare.
Vi söker dig med kunskap och erfarenhet från Integrerat logistikstöd, ILS, som vill bygga upp ett nytt område i ett företag på frammarsch. Du är mån om att skapa goda kundrelationer och ser nöjda medarbetare som en förutsättning för att nå framgång.
Kvalifikationer
- Högskole- eller civilingenjör
- Minst 5 års erfarenhet inom ILS och RAM
- Ett etablerat nätverk inom transportbranschen
- Erfarenhet av ledarskap
- Erfarenhet från att arbeta som konsult/ leda konsulter/ köpa konsulttjänster
Kunskap i inom säkerhetsfrågor och myndighetsgodkännandeprocessen är meriterande.
Färdigheter
- Affärsmässighet och en stark kundorientering
- Ett intresse för att utveckla och motivera medarbetare
- En helhetssyn och förmåga att prioritera
- En känsla för struktur och kvalitet med hänsyn till kostnad och tid
- Ett intresse för teknik och transport
- En god kommunikativ förmåga
För att trivas på TCG behöver du:
- Jobba självständigt för att skapa sysselsättning genom dina kontakter och ett aktivt marknadsarbete.
- Dela våra värderingar.
- Söka stöd och råd från dina kollegor och erbjuda det tillbaka.
- Ha ett intresse av att förstå och lösa våra kunders behov.
- Förstå möjligheterna och utmaningarna i att arbeta i ett nystartat bolag
Transport Consultancy Group Nordic grundades 2016 av fyra eldsjälar som brinner för järnväg. Med sammanlagt 80 års erfarenhet av konsultarbete, ledarskap och affärsutveckling kan vi redan idag erbjuda våra kunder ett brett tjänsteutbud inom transportsektorn, alltid med fokus på kvalitet och långsiktighet. Vi arbetar ständigt med att utveckla vårt tjänsteerbjudande för att möta våra kunders behov även imorgon.
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i ett skede där kompetens, driv och engagemang är avgörande. Vi strävar efter enkelhet i allt vi gör, vi värderar samarbete och arbetar långsiktigt med våra kunder och partners. Vi strävar efter att du som medarbetare ska hitta balans i arbete och privatliv och känna dig stolt när du går till jobbet. Hos oss är både kunden och du som medarbetare i ständig fokus. Det är så vi tror att vi får nöjda kunder, medarbetare som trivs med sitt jobb och i slutänden lyckade uppdrag.