Affärsområdesansvarig med erfarenhet av uppföljning för komplexa leveran...

Affärsområdesansvarig med erfarenhet av uppföljning för komplexa leveran...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget som Affärsområdesansvarig innebär att företräda kunden i löpande dialoger med leverantörer och andra intressenter samt säkerställa att avtalsuppföljning håller en hög kvalitet.

Avtalsuppföljningen och dialogen med leverantören sker efter en upparbetad och löpande månadsprocess. I denna fångas leveranser, avvikelser och utvecklingsfrågor upp.

Du är ytterst ansvarig för att leveranserna är i linje med vad som avtalats och att kunden får det dem betalar för. Genom deras team av kompetenta avtalsförvaltare och avtalscontrollers, som du leder, hanteras alla delar av det månatliga uppföljningsarbetet.

Uppdraget innebär övergripande att säkerställa att den löpande avtalsförvaltningen flyter på, hantera de avvikelser och frågor som uppstår och företräda affärsområdet i de forum som finns.

För båda avtalen är kunden inne i upphandlingsprocesser vilket innebär att stort fokus för uppdraget kommer vara att arbeta med förberedelseaktiviteter inför start av de nya avtalen. Parallellt med detta behöver arbete även ske med ”exit” av befintliga avtal för att möjliggöra en bra och problemfri övergång mellan avtalen och leverantörerna.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):


- Minst 3 års erfarenhet av att i ledande befattning ansvara för uppföljning av leveransavtal med omsättning på >30mkr/år. Leveransavtalet ska ha innehållit minst 3 leveransområden med statusrapportering mot mål.

- Minst 3 års erfarenhet som projektledare för minst 3 olika projekt där det ingått ansvar för såväl budget som tidplanering och att coacha resurserna knutna till projektet.

- Minst 3 års erfarenhet av arbete i en beställarroll och/eller i rollen som leverantör/entreprenör. I dessa roller ska konsulten ha arbetat med det avtal eller upphandling som reglerade förhållandet mellan beställare och leverantör/entreprenör.

- Konsulten ska inneha minst en kandidatexamen inom ekonomi eller elkraft, elektroteknik, industriell ekonomi eller motsvarande.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):


- Minst 3 års tidigare erfarenhet av Infrastrukturunderhåll.

- Minst 5 års tidigare erfarenhet av arbete inom elkraftbranschen. (Infrastruktur, installationer)

- Minst 2 års tidigare erfarenhet av arbete med elmarknadsfrågor. (Elhandel)

Önskemål om personliga egenskaper:

För uppdraget krävs mycket god initiativförmåga samt att snabbt kunna sätta sig in i nya uppgifter och förstå komplexa sammanhang. För att kunna hantera uppföljning och frågeställningar kring avtalet avseende elinköp krävs intresse för elmarknadsfrågor med mycket god förmåga att tillgodogöra sig ny information från olika källor.

För uppdraget krävs mycket god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt på svenska.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 24 januari 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Interim fastighetschef till Kalmar!

Interim fastighetschef till Kalmar!

23 december 2024

Uthyrningschef till AB Gavlegårdarna

Uthyrningschef till AB Gavlegårdarna

20 december 2024

20 december 2024

Områdeschef

Områdeschef

19 december 2024