OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 91 000 medarbetare i fler än 160 länder. Vi vill knyta kontakter för att skapa långvariga relationer. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder. 10 gånger om.
Led tillväxtresan för rådgivningsaffären med initialt fokus på Risk Advisory Services och Internrevision
BDO Mälardalen stärker nu sitt ledarskap och affärsförmåga inom samtliga prioriterade tjänsteområden inom affärsområde Rådgivning. Inom affärsområdet är tjänsteområdet Corporate Finance redan väletablerat och nu är det dags att ta nästa steg inom främst tjänsteområdena Risk Advisory Services (RAS) och Internrevision där tjänster kring riskhantering, intern kontroll, informationssäkerhet, Expertutredningar – Forensic och Integrity Services med mera ingår.
Om rollen
Affärsområdesansvarig Rådgivning har det övergripande ansvaret att leda och utveckla affärsområdet, införa ett tydligt säljfokus och skapa tillväxt. I rollen ingår budget- och resultatansvar samt personalansvar.
Affärsområdesansvarig ansvarar för Risk Advisory Services (RAS) i sin helhet och utveckling av internrevisionsgruppen i synnerhet. Det inledande uppdraget i rollen är att bygga extern affär inom internrevision, både merförsäljning och nyförsäljning och utveckling av tjänsteerbjudanden samt att etablera ett internrevisionsteam. Affärsområdesansvarig stöttar Corporate Finance och Consulting med ledarskap, utvecklingsinitiativ och uppföljning.
Affärsområdesansvarig Rådgivning rapporterar till Regionchef Öst och ingår i den regionala ledningsgruppen. Rollen är en tillsvidaretjänst på heltid med placering vid BDO:s moderna aktivitetsbaserade huvudkontor i centrala Stockholm.
Vem söker vi?
Vi söker dig med 5-10 års erfarenhet från affärsledande chefsroll inom riskhantering, internkontroll och informationssäkerhet från revisions- och rådgivningsbranschen. Du har erfarenhet av att utveckla och bygga en extern affär och ta marknadsposition samt att bygga upp starka team.
Du har goda ledaregenskaper och har förmåga att identifiera marknadens behov och omvandla det till konkreta affärsmöjligheter som leder till tillväxt. Du har god förståelse för utvecklingsprocesser kopplade till tjänsteutveckling och marknads- och säljetablering. Du har relevant akademisk utbildning. Rollen kräver mycket god affärsförståelse.
Du har erfarenhet av och trivs i en snabbrörlig och konsultativ miljö och är van att ta egna initiativ, hitta pragmatiska lösningar och agera rådgivande i en komplex organisation.
Som person är du
· Affärsorienterad och resultat- och målinriktad.
· Initiativrik, självgående och driven med en förmåga att skapa struktur.
· Utvecklingsorienterad och förändringsskicklig.
· Social, utåtriktad och engagerande relationsbyggare.
· Teambyggare med god samarbetsförmåga som värnar om kollegors arbetssituation.
· Pedagogisk och kommunikativ, du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
· Analytisk med god förmåga att se lösningar.
Frågor och ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Constatera Search & Interim. Vid frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Lotta Belfrage Palmqvist, 0722-522 373. Ansök snarast, senast 30 maj 2021, på www.constatera.se med CV och ansökningsbrev. I ditt ansökningsbrev svara på följande frågor: 1. Varför tycker du att tjänsten är intressant? 2. Vad kan du bidra med? Urval och intervjuer sker löpande. Det är aktuellt att söka tjänsten så länge den är publicerad.
Välkommen med din ansökan!
Våra drygt 700 medarbetare är grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Därför vill vi vara en av branschens mest attraktiva arbetsplatser. För andra året i rad tog vi emot utmärkelsen Karriärföretag 2021.
Hos oss får du chansen att utvecklas i en trivsam arbetsmiljö och inkluderande företagskultur. Vår verksamhet präglas av goda relationer, delaktighet och långsiktiga karriärvägar. Du får tidigt stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. På så vis växer både du, ditt team och vi som bolag. Analytisk med god förmåga att se lösningar och samband på identifierade förbättringar.