OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.
Annonsen innefattar två tjänster
Rollen som Affärsområdesansvarig syftar till att bidra till Hermods Yrkeshögskolas utvecklings- och tillväxtresa. Arbetet innefattar dels att bibehålla och förädla befintliga kontakter men framförallt genom att utveckla nya utbildningar och kontaktytor. I detta samarbete bidrar du med värdefull branschinformation samt skapar former för erfarenhetsutbyten, kompetensutveckling och driver ett ständigt förbättringsarbete.
Arbetsbeskrivning
Bygga näringslivsnätverk med aktuella branschförbund och arbetsliv inom specifika områden
Förankra utbildningar och etablera samarbete med företag
Skriva ansökningar och utbildningsplaner
Bidra till affärsområdets tillväxt och kvalitetssäkring genom att säkerställa att framtagna utbildningskoncept har branschrelevans och är aktuella
Göra kundanalyser och kundselektering
Regelbundet rapportera till Hermods affärsutvecklingschef samt medverka vid planeringsmöten
Ansvara för dokumentation och administration relaterat till uppdraget
Bidra till fler ledningsgruppsmedlemmar och fler LIA-platser för befintliga utbildningar
Medverka och vara aktiv i utvecklandet av uppdragsutbildning, företagsutbildning och korta utbildningar
Utbildningsområden för tjänst 1
Hälso- och sjukvård samt socialt arbete
Friskvård- och kroppsvård
Juridik
Lantbruk, djurvård, skog och fiske
Pedagogik och undervisning
Ekonomi, försäljning, administration
Utbildningsområden för tjänst 2
Data/IT
Samhällsbyggnad och byggteknik
Säkerhetstjänster
Teknik och tillverkning
Transporttjänster
Kravprofil
Lämplig högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet
God administrativ förmåga
Goda kunskaper att leda och arbeta i projektform
Förmåga att skapa ett bra kontaktnät inom regionen med för rollen viktiga intressenter och samarbetspartners
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
God IT-kompetens och erfarenhet att arbeta med olika administrativa system
Egenskaper
Resultat- och målinriktad
God organisations- och strukturförmåga
God samarbets- och kommunikationsförmåga
Relationsskapande
Förändringsorienterad och lösningsfokuserad
Social kompetens
Anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.
Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 20 maj. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökan via e-post.
För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Affärsutvecklingschef Sara Roos på sara.roos@hermods.se
I din ansökan, vänligen ange vilken av tjänsterna du är intresserad av.