Affärsområdesansvarig till Hermods Yrkeshögskola

Affärsområdesansvarig till Hermods Yrkeshögskola

Arbetsbeskrivning

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Annonsen innefattar två tjänster

 
Rollen som Affärsområdesansvarig syftar till att bidra till Hermods Yrkeshögskolas utvecklings- och tillväxtresa. Arbetet innefattar dels att bibehålla och förädla befintliga kontakter men framförallt genom att utveckla nya utbildningar och kontaktytor.  I detta samarbete bidrar du med värdefull branschinformation samt skapar former för erfarenhetsutbyten, kompetensutveckling och driver ett ständigt förbättringsarbete.  
 

Arbetsbeskrivning



Bygga näringslivsnätverk med aktuella branschförbund och arbetsliv inom specifika områden 
Förankra utbildningar och etablera samarbete med företag  
Skriva ansökningar och utbildningsplaner 
Bidra till affärsområdets tillväxt och kvalitetssäkring genom att säkerställa att framtagna utbildningskoncept har branschrelevans och är aktuella 
Göra kundanalyser och kundselektering  
Regelbundet rapportera till Hermods affärsutvecklingschef samt medverka vid planeringsmöten 
Ansvara för dokumentation och administration relaterat till uppdraget 
Bidra till fler ledningsgruppsmedlemmar och fler LIA-platser för befintliga utbildningar
Medverka och vara aktiv i utvecklandet av uppdragsutbildning, företagsutbildning och korta utbildningar





 


Utbildningsområden för tjänst 1 




Hälso- och sjukvård samt socialt arbete 
Friskvård- och kroppsvård 
Juridik 
Lantbruk, djurvård, skog och fiske 
Pedagogik och undervisning 
Ekonomi, försäljning, administration 






 



Utbildningsområden för tjänst 2 



Data/IT 
Samhällsbyggnad och byggteknik
Säkerhetstjänster
Teknik och tillverkning
Transporttjänster 


 



Kravprofil



Lämplig högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet   
God administrativ förmåga   
Goda kunskaper att leda och arbeta i projektform   
Förmåga att skapa ett bra kontaktnät inom regionen med för rollen viktiga intressenter och samarbetspartners  
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift   
God IT-kompetens och erfarenhet att arbeta med olika administrativa system  





 

Egenskaper



Resultat- och målinriktad   
God organisations- och strukturförmåga  
God samarbets- och kommunikationsförmåga  
Relationsskapande  
Förändringsorienterad och lösningsfokuserad  
Social kompetens   




 
Anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.

 

Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 20 maj. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökan via e-post.




För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Affärsutvecklingschef Sara Roos på sara.roos@hermods.se 



I din ansökan, vänligen ange vilken av tjänsterna du är intresserad av.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hermods
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2020

Besöksadress

Warfvinges väg 33
None

Postadress

Warfingesväg 33, 8tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024

22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024