Affärsområdesansvarig till innovativ tech startup

Arbetsbeskrivning

Är du en stark spelare som vill vara med på en häftig utvecklingsresa där du får chansen att jobba med tech, innovation och människor över hela världen? Är du kreativ, målmedveten och älskar snabbväxande företag där allt är möjligt? Då är vi arbetsplatsen för dig!

Vi söker nu en affärsområdesansvarig med stor kompetens inom försäljning och affärsutveckling som vill göra en spännande resa på ett snabbväxande Saas-bolag

BAKGRUND:
DigitalTolk har sedan starten 2015 revolutionerat tolk- och språkbranschen. Tack vare en helt automatiserad process sker matchning av kund och tolk snabbare och mer träffsäkert och tekniken är så pass unik att det som förut tog 30-40 minuter idag görs på 5-10 sekunder. Företaget har vuxit 2845% de senaste 3 åren och tagit emot flera utmärkelser och priser såsom årets framtidsgasell och Sveriges snabbast växande företag samt en av Sveriges mest innovativa Startups.

Nu är det dags att ta nästa stora kliv och erbjuda den unika matchningsplattform vi byggt till andra företag i syfte att hjälpa dom att minska tillsättningstiden, öka träffsäkerheten och minska administrationen. Som första aktör på marknaden kommer vi även erbjuda kunderna möjlighet att boka och schemalägga intern och extern personal i samma system och tjänsterna kommer att paketeras och sälja under ett helt nytt varumärke- TaleNTemp.

OM ROLLEN:
Som affärsområdesansvarig på TaleNTemp kommer du att ha en bred roll där du arbetar med både affärer och relationer. Du kommer att bli en del av ett team med erfarna säljare som arbetar tillsammans mot gemensamma mål men med individuella ansvar för att driva försäljning inom olika branscher.

Du förväntas göra självständig research och noggrann kartläggning av marknaden i syfte att finna personalintensiva företag där vi kan göra stor skillnad samt etablera, utveckla och förvalta samarbeten med dessa företag. En viktig del i arbetet kommer vara att identifiera vilka möjligheter det finns att växa med befintliga kunder samt se över hur vi kan utveckla vårt tjänsteerbjudande för att göra oss oumbärliga för kunderna.

Vi är övertygade om att nyckeln till framgång är att förstå kundernas behov bättre än alla andra och kunna leverera därefter. För att lyckas med det behöver vi vara ”där det händer” och en förutsättning för rollen är därmed att du älskar att vara ute hos kund, sparka dörr och möta kunderna i deras verklighet

I rollen ingår även ansvar för ekonomiska resultat, budget, planering av tid och aktiviteter samt rapportering till försäljningschef.

OM DIG:
Vi söker dig som är orädd, engagerad och handlingskraftig. Du kan bryta ny mark, får saker att hända och ser alltid möjligheter framför problem. Du tycker om att arbeta mot högt uppsatta mål och triggas av att göra bra affärer och se verksamheten växa. Ditt sätt att arbeta är strukturerat och målinriktat samtidigt som du älskar att vara ”där det händer” och du får mycket energi av att arbeta med andra människor.

Rent praktiskt tror vi att du:

- Har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med försäljning B2B
- Har erfarenhet av och förståelse för hur det är att arbeta i en scale up-miljö
- Har erfarenhet av att arbeta med KPI:er och affärsmetoder
- Är van att ha resultat och budgetansvar
- Känner dig trygg med att driva förhandlingar
- Är flytande i Svenska och engelska i tal och skrift
- Har en eftergymnasial utbildning, gärna inom försäljning eller affärsutveckling.


Det är starkt meriterande om du:

- Har erfarenhet av försäljning av Saas-lösningar
- Har erfarenhet från bemanningsbranschen


VÅRT ERBJUDANDE
Vi är ett dynamiskt företag där innovation ligger i själva kärnan av det vi gör. Hos oss får du möjlighet att arbeta tillsammans med drivna personer som varit med och byggt något från grunden samt har en förståelse för vad som krävs för att skala upp en verksamhet snabbt. Du kommer att få vara delaktig i arbetet att bygga upp den säljorganisation du själv velat jobba för och när vi växer utanför landets gränser finns det goda möjligheter att vara en del i den globala expansionen. Tjänsten utgår från vårt kontor i centrala Stockholm och en del resor kan förekomma.

Vill du vara med i nästa steg i vår spännande resa så tveka inte att söka redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DigitalTolk
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2021
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Postadress

Hälsingegatan 49
STOCKHOLM, 11331

Liknande jobb


26 november 2024